• Sarge

Drömtydare!! Vad betyder detta ???

Drömde inatt att jag höll på att tappa flera tänder.
    Dom lossnade inte, utan satt bara extremt löst!

Jag har drömt detta vid ett flertal tillfällen & börjar fundera på vad det egentligen betyder!?

Någon som vet?

• Svar på tråden Drömtydare!! Vad betyder detta ???
  • Betzzy

åh... stackare!! visst är det hemskt. Jag har oxå drömt så där flera gånger och vet inte riktigt vad det står för. Hoppas att någon som vet svarar....

• Annamaja

Hej jag har också många gånger drömt om lösa tänder eller tappa tänder. Det betyder att det är en förändring på gång.

• Jempa L

Kollar mitt drömlexicon... Inte helt lätt att tolka, men här kommer ett kort utdrag iaf:

Tänder: Åldrandeprocessen i dess relation till mognaden. Dåliga tänder: Smärtsamma eller ruttnande delar av känslolivet, livet eller relationerna. Kan vara rädsla för ålder och död.

Någon hjälp, kanske?

Varför ha handsfree när man kan ha neck-lock?
  • Shila

har man ont i tänder så betyder det att man har en beskymer, oro för sina närmaste eller någon av dinna närmaste befinner sig i en tråkigt situation . Tappar man tänder betyder att man kommer att förlura en närstående person. Detta är en tolkning som jag tror på för att det har hänt många gånger i min familj och släkt. Har även själv drömt att min son tappade en tand och dagen efter fick vi veta att en moster till mig gick bort.

Varje utgång är en ingång till något annat!
  • THR1972

Hittade detta på nätet.

Tänder: Tänderna anses symbolisera dina släktingar och närmaste vänner. Framtänderna är barn, syskon och mycket nära anhöriga. Underkäkens tänder symboliserar kvinnorna, överkäkens männen. Drömmer du att du har tappat eller skadat en tand betyder det att en släkting kommer på besök. Är dina tänder vitare och vackrare än vanligt är det ett förebud om välstånd, goda nyheter och vänskap i släkten. Är en av dina tänder längre än de andra i drömmen betyder det att du kommer få problem med en släkting. Den övre hörntanden representerar din far, den undre din mor. Om en framtand är lös, har blivit svart eller gör ont i drömmen betyder det att en nära vän eller anhörig kommer att bli sjuk eller råka illa ut. Borstar du tänderna kommer du att ge pengar till en vän eller släkting. Att drömma att man drar ut sina tänder är ett varsel om döden.

• Sarge

Låter illavarslande...
    Iofs har det varit lite turbulent den senaste tiden, så det har kanske med det att göra.

Tack

• Gemini1

I min bok om drömmar står följande:

"Om man har lösa tänder eller tappar tänder handlar det om att förlora ansiktet eller sårad stolthet. Eller så står det för förlusten av något viktigt - en relation, en god vän, en ägodel eller en summa pengar."

"Symboliskt sett är tänderna nära förbundna med vår självbild, och det tillstånd de befinner sig i i drömmen är nyckeln till drömmens betydelse."

• pysselmamman72

Vad jag hört betyder det:
    Det kommer en positiv förändring, ju mer dramatisk tandtappning desto större förändring. Symboliken är hämtad från vår barndom då tappandet av mjölktänderna skedde samtidigt med att de allra flesta fick nya horisonter. Vi fick vara uppe längre, bytte skola och fick nya kompisar.

Sarge skrev 2007-09-05 12:05:26 följande:
    Drömde inatt att jag höll på att tappa flera tänder.Dom lossnade inte, utan satt bara extremt löst!Jag har drömt detta vid ett flertal tillfällen & börjar fundera på vad det egentligen betyder!?Någon som vet?
Svar på tråden Drömtydare!! Vad betyder detta ???