• flugsvamp

vit marsipan

Jag ska göra 3 tårtor till min dotters kalas & ska ha vit marsipan att ha på ( marsipan plattor)   men hittar dom ingenstans i affärerna  bara gröna marsipan plattor!

Någon som har erfarenhet av vard e finns eller om de finns i affärer eller i willys där jag handlar!?

Serkas Mamma
  • Svar på tråden vit marsipan
  • crasygirl

Hej!
    Är själv konditor, har du en coop extra med bageri i närheten eller ett coop forum.. Oftast om du går in på ett sånt bageri eller hos konditori så kan man få köpa marsipan av dom. Det brukar inte vara någon fara.
    Då får du riktigt bra marsipan...

050916 skrev 2007-09-05 13:02:23 följande:
    Jag ska göra 3 tårtor till min dotters kalas & ska ha vit marsipan att ha på ( marsipan plattor)   men hittar dom ingenstans i affärerna  bara gröna marsipan plattor!Någon som har erfarenhet av vard e finns eller om de finns i affärer eller i willys där jag handlar!?
  • flugsvamp
    crasygirl skrev 2007-09-05 13:04:10 följande:
    Hej!Är själv konditor, har du en coop extra med bageri i närheten eller ett coop forum.. Oftast om du går in på ett sånt bageri eller hos konditori så kan man få köpa marsipan av dom. Det brukar inte vara någon fara.Då får du riktigt bra marsipan...
    Ja ha men vad bra jag trodde egentligen inte att man fick göra så Jätte tack  till dig , är du in någon tråd där man kan lägga upp bilder sen?
    Serkas Mamma
  • crasygirl

vad skrev du nu? bilder? Det är klart du kan göra så, bor du i eskilstuna eller i närheten av en coop extra

050916 skrev 2007-09-05 13:06:49 följande:
  • flugsvamp
    crasygirl skrev 2007-09-05 13:09:16 följande:
    vad skrev du nu? bilder? Det är klart du kan göra så, bor du i eskilstuna eller i närheten av en coop extra
    Nej jag bor tyvärr i södra stockholm Men vi har en coop extra här eller om det var coop forum.. Fattar inte varför texten blev så där ljus
    Serkas Mamma
Svar på tråden vit marsipan