• Solberga

Erfarenheter av bumbo stol?

Vi funderar på att köpa en bumbo stol efter rekommendation av sjukgymnast eftersom våran Albin 5,5 månader har lite sned huvudform. Är det någon som har någon erfarenhet av en sådan stol??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-05 20:15:18:
    Nu har vi varit och skaffat en bumbo stol. Provade den i butiken och Albin satt jättebra! Dock är han väldigt lång och stor så han kanske inte kan han den så länge. Ångrar bara att vi inte skaffat en tidigare! Tack för alla svaren!

• Svar på tråden Erfarenheter av bumbo stol?
  • Wahlentina

Fanns på babysimmet där vi gick när dottern var ca fem månader och hon gillade att sitta i den. Hon satt stabilt och verkade trivas utmärkt.

• Froggygirl

Vi har lånat en sån stol av en kompis och vår son tycker att den är helt ok. Han är 5 månader han med. Bra komplement innan bebisen blir rörligare och inte ligger platt på rygg i längre perioder.

• ebbasmamma

jag köpte en när min mellantjej var ca 5 månader, hon kunde bara sitta i en vecka sedan växte hon ur den... men den veckan hon satt i den var toppen!

• mavibe

Jag köpte en till min dotter för ca: 1 vecka sedan. Hon är fortfarande lite för liten (3 månader) för att sitta i den men hon är stabil i nacken och klarar kortare stunder. Hon gillar den jättemycket! Bl a så sitter hon i den mellan mig och min sambo i soffan och "tittar på tv. Hon är inte så förstjust i att ligga ner längre. Har bara hört gott om den stolen. Många har den tydligen som "resestol" om de ska bort nånstans. Istället för att släpa med stora barnstolen. Den väger ju nästan ingenting. Har dessutom hört att den är bra när man ska börja med smakisar. Då slipper man söla ner babysittern. En kompis till mig använde den i duschen oxå. Finns många fina begagnade på blocket. Jag köpte min på Barnens hus för 439:-.

• Heather

Jag var osäker på hur bra det egentligen kan vara för ett så litet barn (från 3 mån) att sitta så "rakt upp", kändes inte "naturligt", men när vår lilla började med sina eviga sit-ups och knölade i babysittern så införskaffade vi oss en Bumbo och hon sitter bättre och bättre i den. Trivs absolut!
    Hon vrider sig gärna lite åt ena sidan, men det gör hon öven i sittern. När jag ger henne smakisar är den kanonbra. Hon sitter jättestadigt, mycket bättre än om jag ska "bulla upp" henne i barnstolen...

ღ Anton 051101 ღ Erin 070413 ღ
  • 3 barns mor

Har för mig att man inte ska ha den i vatten .

Köpte en till dottern men hon satt aldrig bra i den max 2 min sen ramlade hon nästan ur hon är för smal. så nu står den och samlar damm under en stol.

• mavibe

Att duscha med den kan väl knappast vara farligt. Men man ska inte ha den i badkaret eller annat djupare vatten. Nu när Alva är så liten tänker jag inte ha den i duschen, då kanske hon kan glida ur den när den blir hal. men när hon blir större så borde det funka.

• 3 barns mor

SÄKERHETSFÖRESKRIFTER!

SÄKERHETSFÖRESKRIFTER!

Beroende på ditt barns fysiska utveckling, kan barnet ta sig ur Bumbo.

Lämna aldrig ditt barn utan uppsikt i Bumbo!

Kontrollera underlaget innan du sätter ner ditt barn i Bumbo. Undvik höga höjder och sluttande underlag. Bumbo är allra bäst på ett plant golv!

Använd inte Bumbo som bilstol eller i vatten. Bumbo ska inte användas under alltför lång tid åt gången och endast om ditt barn själv kan hålla huvudet uppe.

Håll Bumbo borta från alla slags värmekällor som exempelvis radiatorer.

• Grus grus

Jag köpte bumbo till dottern när hon var 3 mån gammal. Hon älskade den från start!  Vi hade med den till babysimmet varje gång. Hon satt i den på golvet i duschrummet medan jag duschade. Hemma användes den varje dag. När hon senare kunde sitta själv plockade vi bort den. Men idag kom en kompis och skulle låna den till sin son, och jag satte Lovis i den på skoj. Hon är 16 månader och passade fortfarande alldeles utmärkt i den! Men hon behöver den ju inte nu.

Mamma till Lovis!
  • Solberga

Grus grus skrev 2007-09-05 18:04:12 följande:

Jag köpte bumbo till dottern när hon var 3 mån gammal. Hon älskade den från start!  Vi hade med den till babysimmet varje gång. Hon satt i den på golvet i duschrummet medan jag duschade. Hemma användes den varje dag. När hon senare kunde sitta själv plockade vi bort den. Men idag kom en kompis och skulle låna den till sin son, och jag satte Lovis i den på skoj. Hon är 16 månader och passade fortfarande alldeles utmärkt i den! Men hon behöver den ju inte nu.
    Åh, vilket bra tips! Vi har precis börjat på babysim, jag ska ta med den dit nästa gång! Det hade jag inte kommit på! Jättebra!
  • Lotta79

Jag köpte oxå en, hade hört att den var mkt uppskattat av bebisarna Dock var min kille för stor för den.., han kom i den men fastnade..., så den är inte gjord för lite större barn.. Köpte den när han var 4-5 mån..

Svar på tråden Erfarenheter av bumbo stol?