• Anonym

Tvättar håret i vasken.

Hej , jag har en bekant som ofta tvättar sitt hår i köksvasken och jag enligt henne är det "avlopp som avlopp.
    Men jag tycker inte att det är till för det.
    Finns det fler som gör så ? Är det avlopp som avlopp ?
    Ska tillägga att hon duschar varje dag men då tvättar hon inte håret samtidgt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-05 17:02:51:
    Det ska inte stå "jag" enligt henne utan bara henne !!

• Svar på tråden Tvättar håret i vasken.
  • Sencha

Jag förstår nog inte riktigt vad problemet är?

• KamJo

Usch, jag tänker på matrester och sånt, varför tvättar hon inte håret i duschen...

Idag är första dagen på resten av mitt liv
  • Anonym

Inget problem egentligen , undrade bara om det var avlopp som avlopp och om fler gör så.

• Anonym

Hon tycker det är "jobbigt"

• aktuelle

i handfatet hade jag förstått, men i köket? blir ju en massa hår i vasken som man måste slita bort sen om man gör det ofta. omysigt att diska där..

- du behöver inte resa långt om du reser med någon du älskar -
  • Anonym

aktuelle , Jag tycker oxå detsamma men hon säger att det är avlopp som avlopp , det var därför jag ställde en fråga här och undrade vad ni tycker.

• Sencha
    Anonym skrev 2007-09-05 17:03:40 följande:
    Inget problem egentligen , undrade bara om det var avlopp som avlopp och om fler gör så.
    Ja, om hon bor under "normala" omständigheter, så går allt till samma avlopp.

Huruvida det är äckligt eller inte beror ju hur rent man gör efter sig.
  • Anonym

haha jag tycker det låter JOBBIGT att stå böjd över slasken jag..

• Schnauser

Weird! Sin hygien sköter man i badrummet tycker jag. Hur svårt kan det vara att tvätta håret när man ändå duschar. Det blir ju smidigare till och med.

Cibi condimentum fames
  • Anonym

Sencha , Hur menar du med under "normala" omständigheter ?
    Hon bor i en lägenhet .
    Jag tyckte oxå det var olämpligt och att stå böjd så , usch nä, mycket enklare och tvätta håret samtidigt när man ändå står i ducshen ju.
    Men som sagt jag ville bara höra vad ni tyckte .

• JsN

Äh? Ja. Köksvasken mynnar i samma avlopp som duschen.

*hälsosamt lat*
  • Sofia t

Hmm ja det verkar ju betydligt lättare att tvätta håret när man duchar. Att nån tvättar håret i vasken stör mig inte ett dugg och gammla matrester mm tänker jag inte på då jag har det rent i min vask.

• Sencha
    Anonym skrev 2007-09-05 17:18:15 följande:
    Sencha , Hur menar du med under "normala" omständigheter ?Hon bor i en lägenhet .Jag tyckte oxå det var olämpligt och att stå böjd så , usch nä, mycket enklare och tvätta håret samtidigt när man ändå står i ducshen ju. Men som sagt jag ville bara höra vad ni tyckte .
    Jag menar om hon inte bor i en liten stuga med bristfälligt avlopp. För då KAN det vara så att köksavloppet bara går "rakt ut". Fast det kan å andra sidan duschvattnet också göra i så fall.

Bor hon i lägenhet så går alltsammans till reningsverket, ja.
  • Anonym (Varför?)

Låt folk göra som de vill i sina egna hem, det är väl inget att bry sig om. Alla gör man saker hemma som andra kanske tycker är knasigt, men det är ens eget hem. Jag förtår inte varför du bryr dig om det.

• Anonym

Jag duschar varannan dag, får så torr hud annars men dom dagar jag inte duschar tvättar jag ändå håret.
    Men då gör jag det i handfatet istället. Tycker det är lite ofräscht i köket med tanke på matrester o så. Men iofs, så illa är det kanske inte...

Svar på tråden Tvättar håret i vasken.