Är det bara min 1,5-åring som är jobbig på nätterna?
Min pojke, 1,5 år gammal, har varit svår på nätterna ända sedan han föddes och så sakta börjar man undra när och om han kommer börja sova hela nätterna. Det känns som om alla i hans ålder sover som små änglar och jag undrar vad jag gör för fel??? Ni kanske kunde komma med lite råd och tips?
Han läggs i sin säng i sitt rum och somnar jättesnällt vid halv åtta, då har han fått middag eller kvällsmat kl. 18 och en flaska låglaktos majsvälling strax innan sänggåendet.
Det är lugn och ro fram till mellan kl. elva och tolv, då vaknar han första gången, ibland för att få nappen men ibland är han orolig och måste hålla vår hand en stund för att komma till ro. Ofta lägger min man sig på madrassen brevid spjälsängen och somnar där.
Sedan vaknar han ett antal gånger, mest för att få nappen men han är ofta orolig och skriker eller gråter lite och vill hålla hande. En jobbig natt som inatt håller detta på nästan hela natten men han är pigg och glad när han vaknar för dagen vid sex halv sju.
Ibland när det är en bra natt så vaknar han bara en eller två gånger.
Man börjar bli lite mör av att aldrig få sova och skulle gärna få råd om hur vi kan bryta detta och få lugn och ro på nätterna.