• jessie79

Hur mycket för stor ska overallen vara!?

Har en fundering då jag köpt en overallt åt sonen.
    En Everest i stl 86. Provade en 92 o den simmade han verkligen i och provade en i 86 ist som satt betydligt bättre.
    Men nu kom jag o tänka på att hur stor ska den egentligen vara? Det dröjer ju iaf ett tag innan den ska användas o sen räcka till iaf Mars...
    Ska tillägga att sonen är 23 månader och är väl ca 86 cm låg o vägen 14 kg.

Hur har ni gjort??

• Svar på tråden Hur mycket för stor ska overallen vara!?
  • trollmor 69

jag har alltid tagit 1 storlek större..det ska ju finnas plats för lite tjockare tröjor och byxor under oxå..:)

• Marres Killar

En storlek större. Vill att den ska passa hela vintern...

Fyller år 12 sept. ♥ a clean house is a sign of a broken computer ♥
  • jessie79

Tack för svaren!

Ja vi tog en storlek större förra året och skulle göra det nu oxå, men den såg ju sååå stor ut, lång alltså!

Han har ju storlek 86/92 nu så jag velar o velar, men måste nog prova den i morgon igen. Hur pass mycket för lång i ben o ärm är era barns då? De måste ju iaf kunna röra sig ganska obehindrat oxå...

• Heranell

Min tös har 86 i byxor, 92 på en tröjor. Jag köpte en beg. 92 av en arbetskompis, men den var för lång i benen och ärmarna. Så jag köper en i 86 också.
    Tyckte det var OK men en för stor overall förra vintern när Alice mest satt i kärran, men nu när hon snart är 2 rör hon sig mer, och ska inte behöva snubbla på byxbenen etc.
    Fast det är svårt det där, vintern är ju lång. I värsta fall använder man ju overallen i ett halvår!

• Snossan

Tycker du ska glömma det här med storleken större, du ska kunna ta tag i grenen och få ett bra tag med tyg, då har din lilla fått rätt overall.

• Lovisa L
    Snossan skrev 2007-09-06 22:13:27 följande:
    Tycker du ska glömma det här med storleken större, du ska kunna ta tag i grenen och få ett bra tag med tyg, då har din lilla fått rätt overall.
    Precis som Snossan skrev, det sa dom till mig när vi skulle prova overall till 2-åringen på intersport.
    Lycka till!
  • Pojkmamma

Tänk på hur mycket dom växer. Overallen skall väl användas sex månader framåt.

• UmeåElin

Och vi brukar säga till föräldrar att man ska kunna greppa sin egen hand full med tyg om man nyper över barnets axlar, då har de växmån.

• Linndan

jag hade tagit den större, det är bara september, och overallen ska nog inte användas riktigt än, och den ska hålla iaf ända till mars.
    hellre lite för stor än att den blir lite för liten.
    själv väntar jag med overall köp ett tag till.

(¯`°?.¸ ღ Kevin 040617 o Ella 070228 ღ ¸.?°´¯)
  • da capo

Jag fick ett annat bra tips också och det var att om man köper overall nu i aug/sept ska den vara lika lång som barnet är nu inklusive huvudet. Så låt barnet stå upp och håll overallen framför och då ska den gå upp till toppen av huvudet.

Svar på tråden Hur mycket för stor ska overallen vara!?