• Lindilididda

Spända mammabyxor?

Hur är det om man har spända mammabyxor? Kan det skada barnet i magen?

Jag vet inte om jag har för spända byxor eller ej, dom går ju på...och jag lider inte så farligt.. Det är ett par mammabyxor från HM med sån resor (tub) upp på magen. Jag kan få ett streck på magen av kanten av tuben och ibland känns d som att byxorna "skär in" nere i magen, just där var resoren börjar. Ska man vara orolig? Såhär har dom gjort en tid..några veckor alltså..

Vad tror ni?

• Svar på tråden Spända mammabyxor?
  • Lindilididda

Ah, OK! Man blir ju bara såååå nojjig för allt känns d som. Jobbigt!

Det spänner ju mest då man sitter ner... så kanske det inte är så farligt?

• svea87

Jag kan inte ha mammabyxor längre..jag är i vecka 34 tycker det är så obehadligt får oxå ett streck över magen...för dom sitter tajt inte bekvämt

• Pernilla3

Känns det inte bekvämt eller om det känns obehagligt så ska man inte ha det.

• Lindilididda

Svea: vad använder du då för byxor? Jag är i vecka 32 kan ja tillägga!

• AnniPanni

Det är ju inte farligt för bebisen men säkert obehagligt för dig!
    Jag är bara i v23 (med stoor mage iof) o upptäcktr i veckan att mina H&M byxor sitter åt som bara den precis där mudden slutar. Jag får världens märke som tom syns när jag drar ner mudden o har tröjan över magen istället. Blir liksom en inbuktning så nu har jag börjat dra ner mudden under magen så fort jag sitter ner.

• Anna Conda

Tycker att "alla" (läs dom jag har) mammabyxor med mudd skär in precis i linningen,alltså nere vid själva början på bäbismagen. Det är ju jätteobehagligt! Hemma går jag hellre i klänning eller lösa mjukisbrallor.

• Lindilididda

AnniPanni: detdär har jag oxå märkt! det är som om HM gör sina tuber alldeles för små!

För mig syns det oxå var resoren slutar!! Fast jag har tröja på! Så då är den ju spänd...men så har den vart sen ja köpte byxan...störande. Och magen bara växer ju... GRRRR.

• Lindilididda

Ja, värst är det nästan där nere i början på bebismagen. Obehagligt. Men byxor måste man ju ha, iaf jag

Måste nog åka till stan idag och köpa ett par nya mysbyxor... jag har gått sönder mina andra För jag vill/orkar inte ha spända mammabyxor hela dagarna!

• gusobeid

Är väl mest en bekvämlighetsfråga, men jag kan få sammandragningar när resåren sitter för hårt. Kör mest med tights/leggings och tunikor eller klänningar. Bekvämt och snyggt!

• högbergarna

Va 17 görs det inte tillräckligt stora mammakläder för undrar jag?? För det är väl gravida som ska ha byxorna antar jag. Då ska de väl finnas rejält tilltagna så även en som väntar tvillingar ska kunna ha dom!! Eller??!

• Tilda78

Det var flera veckor sen jag oxå tröttnade på mina mammabyxor som skär in i magen. O mammajeans som bara kasar hur mkt man än spänner resårbandet!! Så jag gick till vero moda och köpte mig två par byxor som liknar mysbyxor men som är i något linnematerial. Linningen går under magen och byxorna knyts med snöre, hur sköna och bra som helst!

• Lindilididda

Ja, jag tror oxå att man nästan måste börja söka efter annat än just mammabyxor..fast det är dessa man skulle vilja ha.. Men inge kul då resoren e för spänd

Hur ska tvillingmammor hitta byxor då inte jag kan hitta åt mig med 1 bebis i magen??? Och jag har 9 veckor kvar!! Vet inte om det inverkar att man var överviktig innan graviditeten startade... hmm.

• högbergarna

Jag e så tjock så jag kan ändå inte ha mammakläder.. De gör inga mammakläder för tjockisar.. så jag får bara gå upp en storlek i tjockissortimentet... Alternativt klippa hål för magen... Fast på tjockisavdelningarna så ska man ha en viss kroppsform.. stor mage o smala armar o ben o nästan inga bröst.. Så alla byxor sitter redan under armarna på mig... o väldigt löst i midjan.. Får alltid sy in dom. Blir nog perfekt nu då! :)
    Fast jag tycker ju faktiskt att om man gör mammakläder så ska det finnas mammakläder som man kan ha som gravid!! E ju konstigt annars!

• Lindilididda

höbergarna: men jag e ju tjock jag med Men jag har inte smala armar och ben....hmm. Jag är minsann i knipa

Iaf e det sååå frustrerande med domhär byxorna...jäklar oxå! Måste shoppa ett par lösa hemmabyxor till ikväll! Annas måste jag gå me rumpan bar!

• Luxor

Jag kan inte använda mina mammabyxor som jag köpte i början av graviditeten. Har nu i vecka 30 blivit tvungen att köpa en större stolek just för att de skär in i magen när man sitter ner...
    Köpte idag ett par mammastrumpbyxor, så jag kan återgå till sommarens sköna kjolar.

• Miiiaaa

Jag har ett par mammabyxor som jag ärvde av syrran (hon fick tvillingar och var gigantisk) De är köpta på HM och har ställbar mudd! Helt super! De är köpta där ifjol, så de borde ju finnas nu! Mammajeans alltså.

Sen har jag ett par vita mammabyxor oxå från HM, de växte jag ur mudden på redan i v.28 och jag är inte överdrivet stor!!! Som ni säger, hur tänker de???? Jag har de vita iallafall, men viker ner mudden när jag sitter still länge. Men hur kul är det då??
    Kan ju inte köpa större storlek heller, då de är bra i benen.

Suck.

• Tina9

Jag har helt slutat med "hårda" mammabyxor. Bor nu i ett par svarta velourmammabyxor från HM. XL. Inga streck på min mage!

• Angel73

Köpte för ett par dagar sen ett par mjuka mammabyxor med bred resår upptill i plysch liknande tyg, de var svarta och i storlek L, finns även på nätet på H&M och kors i taket de var för stora !!!!! Jag som vuxit ur allt och är stor om mage och rumpa ;) Fanns även på nätet i XL har jag för mig och kostade 198 kr. Testa dem de är suuuper sköna.

• Lindilididda

Angel: jag tror det var dom jag köpte igår Skööööna som bara den! Jag vet vem som kommer att ha gått sönder dom innan bebben tittat ut!

Miiiaaa: jag tittade runt på HM igår..hittade inga med ställbar resår!

Det är så tråkit då man bor i en mellanstor stad, men det finns endast 2 ställen som säljer mammakläder här!!! TVÅ! KappAhl och HM! Man har myyyycket att välja bland

Svar på tråden Spända mammabyxor?