Hur gör man stuvade makaroner ?
Kan man göra stuvade makaroner på snabbmakaroner? Va precis o handlade men glömde köpa "vanliga" makaroner och jag hinner (orkar) inte gå till affären igen
Kan man göra stuvade makaroner på snabbmakaroner? Va precis o handlade men glömde köpa "vanliga" makaroner och jag hinner (orkar) inte gå till affären igen
ingen aning faktiskt... har aldrig prövat. Jag kokar idealmakaroner i mjölk tills det tjocknar och blir gott.
Jupp, koka makaronerna i vatten först, sen gör du en stuvning/vitsås och blandar i makaronerna i.
Jodå, det går, jag har nog gjort det någon gång.
Fast jag gör inte på det sättet som står på paketet, att man ska koka de i mjölk i 20 minuter eller nåt, utan jag kokar makaronerna som vanligt i vatten, och sen gör jag en vanlig vit sås, och sen låter jag det koka ihop i några minuter bara. Blir jättegott!
tack!!
koka upp mjölk, ha i makaronerna o koka tills det blir tjockt. ca 20 minuter.
På ideal makaroner paketet står det hur man gör. Tänk på att ha röd mjölk. I övrigt kan man göra stuvning både genom att koka makaroner först sedan en redning eller genom att koka dem i mjölk från början. att koka dem i mjölk från början tycker i alla fall jag är godast sat att ta i lite socker (smaka av med lite lite i taget)i slutet, det ger en god smak.
Gör aldrig stuvade makaroner genom att koka dem i mjölk hela tiden. Kokar makaronerna i vatten först, gör stuvning i annan kastrull och häller över makaronerna när de är klara.
Krydda med lite socker (eller sirap) och riven muskot.
Jag gör stuvning som min mormor lärt mig.
Kokar först upp makaroner eller grönsaker för sig.
Sen kokar jag upp en vit sås, genom att smälta margarin och vispa i vetemjöl. Sen reder jag av med mjölk tills det är klumpfritt och lagom tjockt.
Lägger sen i makaroner eller grönsaker och blandar ihop.
Kramis Jonna
Om man gör såhär blir det godare ändå: Redning, mjölk och en skvätt grädde, kryddor. Koka försiktigt ett par minuter minst. blanda i makaronerna.
En killkompis till mig hade nyss flyttat hemifrån och ville tillaga stuvade makaroner.
Nu var det så att i hans familj så sam man inte stuvade makaroner utan Kletmakaroner.
Så stackarn sökte i alla de receptböcker han ägde efter Kletmakaroner, men förgäves, så han fick ringa hem till mamma sin..
ja socker i stuvade makaroner MÅSTE man ha, mums, mina kompisar tycker jag är galen som har socker i men jag tycker en av mina kompisar är galen som har VITLÖK i. absolut ingen ketchup till.
Jag gör alltid stuvning och mackisar för sig. Så visst kan du använda snabbmakaroner, koka dom och gör en stuvning som du blandar i sen, blir jättegott
det är betydligt lättare att göra bra stuvning på idealmakaroner än snabbmakaroner. vet inte varför direkt men bara är så.