Sparkad från jobbet pga aggresiv hund?
Jag har jobbat på min arbetsplats i ca 1 år varannan helg samt extra vid behov och blev för ca 3-4 veckor sedan erbjuden att få jobba fler timmar då barnen var klara med inskolningen hos dagmamma.
Problemet sedan tidigare vid inventeringar och de få ggr jag jobbat dagtid har varit att VD´ns bror äger en hund som går lös på lagret.
I fredags när jag gick till butikschefen så fick jag reda på att kravet för att jag ska få dessa tider är att jag anpassar mig till hunden på lagret och accepterar att den är där, trots att den vid flera tillfällen försökt hoppat på mig och förföljer mig när den får syn på mig och morrar aggresivt. Har blivit kallas hundrädd på jobbet av mina kollegor trots att jag har stor hundvana och älskar djur.
Så i måndags så ringde chefen och frågade hur jag ville göra, jag sa då att jag ville jobba timmarna men jag kan inte jobba när hunden går lös på lagret och *vips* så försvann alla mina timmar som jag räknat med som inkomst under minst denna termin samtdigt som jag pluggar.
Vad ska jag göra? jag är inte facklig medlem så därifrån får jag ingen hjälp, arbetsmiljöverket har när jag tidgare kontaktat dom sagt att dom kan ta sig an ärendet men när jag pratade med dom idag så sa den personen att så inte var fallet.
Jag kan ju anmäla detta själv och ta upp det i tingsrätt men min butikschef har varit riktigt smart och inte skickat mig några mail med svar på problemet om hunden osv utan alltid besvarat dessa frågor över telefon eller öga mot öga.
Har en lapp med "schema förslag" och de tider jag egentligen skulle jobbat och en måndagsrapport mailad från butikschefen där det står att en tjänst är uppdelad mellan mig och en annan tjej, men det är allt. Är det tillräcklig bevisning?
denna hund går ju även lös i butiken när butiken är stängd vilket jag anser vara riktigt dåligt då det är en barnbutik och det kan komma in både allergiska barn och vuxna som kunder o reagera på hunden och inte förstå varför, man antar ju att det inte springer runt hundar i en barnbutik.
Snälla har ni några råd/tips om hur jag kan gå vidare med detta? jag har ju förlorat många timmars inkomst, från 60 timmar/mån till 22t/mån.
O efter allt det här känns det helt omotiverat att ens gå till arbetet när man blir överprioriterad av en hund som går runt på lagret. Jag känner mig riktigt kränkt av denna behandling.