• cissilla

Någon fler som har HNPP?

Om du har den diagnosen skriv gärna och berätta, jag har fått karpaltunnelsyndrom och då märkte dom att det var något mer som inte stämde, så förra veckan fick jag reda på det:
    Hereditär neuropati med kompressionsneuropatier : HNPP : Ärftlig tryckkänslig neuropati.

Det sägs att det är ovanligt, så nu hoppas jag med ljus och lykta att hitta någon/några fler.

• Svar på tråden Någon fler som har HNPP?
  • cissilla

provar med en puffning.. ett desperat försök

• Mariaelisabet

Hej,

Ditt inlägg är gammalt men testar svara eftersom både min dotter och jag verkar ha ärftlig tryckkänslig neuropati. Diagnos inte satt ännu men läkaren var väldigt säker utifrån symptomen. Hur har det gått för dig sedan du fick din diagnos? För min del upplever jag att livet blivit lättare, känns inte längre som att jag "överdriver" smärta rllrr inbillar mig utan känns som att jag kan agera lättare på vad min kropp känner :)

/Maria

• MamTezz

Mina barns fars släkt hade detta tror jag vad är det för något? Funderat länge på det.. han som berättade lever inte längre.....

• jolan2006

Hej!
    Hittade denna tråden. Finns du med HNPP kvar där ute i etern?
    Jag skulle vilja höra hur det gått för dig. Jag har nämligen också fått diagnosen HNPP och vi är ju inte så många där ute med den.

Svar på tråden Någon fler som har HNPP?