Alkis eller?
Jag har druckit alldeles för mycket sen ca 4 år tillbaks. Inte så att jag har druckit varje dag, men har druckit mig kalasfull ibland på fre eller lördagkvällar.
Har även druckit en flaska vin en helt vanlig tisdag (t.ex) lite då och då, men inte blivit särskilt onykter eller bakis.
Har nog höjt tröskeln för vad jag tål??
Nu sen ca 3 månader tillbaka dricker jag ingen alkohol alls. Bara slutade tvärt en dag.
Det konstiga är att jag har inte fått någon abstinens, inget sug varken psykiskt eller fysiskt, vad beror detta på???
Jag har hela tiden trott att jag varit lite smått beroende, att det har blivit en vana som är svår att bryta m.m.
Tänker aldrig på alkohol längre, beställer "automatiskt" isvatten eller cola på restaurang nuförtiden. Förut var det alltid öl eller vin.
Men jag känner ingenting..... inget annat än att det är skönt att aldrig vakna bakis.
Kommer detta att ändras? Kommer jag bli sugen på alkohol om ett tag, eller är det såhär "lätt" att bara sluta dricka??
Nyfiken på era svar.... är lite arg på mig själv också för att jag inte slutat tidigare.