• CyberHarmony

Fostervattenprov - väntan på svar..

Gjorde fostervattensprov i måndags, det va bland det obehagligaste jag gjort. Har haft rejäla sammadragningar sen dess, nu ska man vänta ca tre veckor på svaret och känner att man blir gråhårig till dess... Oron blir inte mindre direkt...  Nån mer som väntar???

(¯`°?.¸ ♥ Problem är till för att lösas ♥ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Fostervattenprov - väntan på svar..
  • pholm

Jag ska göra FVP på måndag och väntan på svaret e ju värst.

• Malou36

Vet inte om jag "får" svara, eftersom jag fick mitt svar häromdagen. Hur är era rutiner där ni bor? Vi får svar inom tio dagar, per brev om allt är normalt och per telefon om något avviker. Jag fick brevsvar efter fem dagar. Väntar mitt femte barn. Förlorade ett barn nu i Maj. Hoppas ni får positiva besked!!

• Niina

Vi väntar också på besked. Det är ca 1,5 vecka kvar tills det gått 3 veckor som var den "svarstid" vi också fick (cellerna ska odlas och sen analyseras så det tar ju tid...)

• Stikkan

Gjorde fvp i tisdags. ca 4 veckor sade läk att svaret skulle dröja, de gör en fullständig analys av alla kromosomer.

• ulimon

jag gjorde FVP för drygt 1 månad sen och det var bara bra med min lilla i magen. Gjorde det på måndagen och fick svar på torsdagen samma v redan, fast de sa att det skulle ta 1 v till mig. Tyckte inte det var obehagligt eller nåt, det var så smidigt att göra det. Kände inte nåt. Men vi är ju alla olika. Lycka till alla som väntar på svaret.Håller tummarna för er.

• MERlight

Man får som regel svar inom ca en vecka om man gör den vanliga kromosomanalysen där de tittar på kromosomerna 21, 13 och 18 vilka står för majoriteten av alla kromosomavvikelser. Om man gör en total analys tar det ca 3 veckor.

Vi gjorde total analysen och fick ett brev hem efter ca 2,5 vecka. Allt var bra med den lilla. Men väntan på svaret var ju som tidigare sagts olidligt. Speciellt när man hade hyffsat dålig risk bedömning (30% risk för kromosomavvikelse).

• CyberHarmony

Verkar vara olika lång väntan på olika ställen.... vi gjorde den fullständiga som skulle ta 3 veckor, har dock en kompis som fick svar efter 2 1/2  så jag hoppas det går fortare... är det nåt galet så får man telsvar vilket jag hoppas det inte är..

Önskar Lycka till

Kram

• Sandra och Frippe

du kanske kan få ditt svar tidigare, 3 veckor som de sagt betyder säkert mest att de vill ha tiden på sig och slippa påringningar. Det går säkert bra för dig oxå!

• CyberHarmony

Jo, dom vill nog ha lite marginal..   =)

Är skitnervös, skulle vara trist att behöva bryta graviditeten nu när man kommit halvvägs..

• Sandra och Frippe

Klart att det skulle kännas!
    Men samtidigt ges du ju ett val, och om du nu skulle ändra dig så kan du iaf få tid att förbereda dig mentalt. Kan du inte uppdatera hur det gått så sparar jag tråden i favóriter!?

Svar på tråden Fostervattenprov - väntan på svar..