• Ester

grönt snor...

min dotter har varit förkyld nu i snart tre veckor. Var hos doktorn för detta och blev hemskickade igen med nezeril för det fanns inget mer att göra eftersom det var en virusinfektion. Hennes feber är borta men hon är fortfarande täppt och har grönt snor. Har läst någonstans att det skulle vara tecken på att infektionen blivit värre eller nåt sånt.

Är det nån som vet??

• Svar på tråden grönt snor...
  • Martinis

är inte grönt snor tecken på att de finns en infektion lr ett virus?
    så länge barnet inte har feber å verkar segt, så är de nog ingen fara.
    så har bvc sagt åt mig iaf, att bara barnet äter å dricker bra, så är de lugnt.
    sen finns de ju undantag, men om dom på sjukan sagt att de inte finns nåt att göra, så kanske de är så.
    wilma var grymt förkyld vid nyår, rosslig, hostig å snorig.
    på sjukan sa dom att de går över, att de inte var nån fara med henne, å de stämde, hon var piggare rätt snabbt t.o.m.
    hoppas de blir bättre, annars är de ju bara att uppsöka läkare igen.

lycka till, de känns ju så jobbigt när man inte kan göra nåt. :/

• Molle

"Gammalt" snor brukar bli grönaktigt dvs när barnen varit förkylda ett tag.

Om barnet däremot startar förkylningen med gulgrönt snor samtidigt som de luktar lite illa från näsa och svalg kan det vara bakteriellt. Men då brukar feber vara vanligt.

Se till allmäntillståndet och skölj näsan med koksalt flera gånger per dag så skall du se att det snart försvinner.

Om din dotter verkar sämre och får feber igen så sök läkare igen.

• Mari H

Det finns i affären en sug som heter Näsfrida. Man "suger" ut barnets snor med egen sugkraft. TIllsammans med koksalt tror jag att det ordnar sig med din dotter. Jag använder bara Nezeril om min dotter är jätte täppt i näsan.

Svar på tråden grönt snor...