• Shk76

Vad kan era 7-månaders bebisar..?

Vet att man inte ska jämföra med andras barn, men vore ändå intressant att få höra vad dom kan
    då tänker jag på typ: äta/sova, sitta, krypa,tänder, kanske prata? etc

Vår son sitter hyfsat bra, kan ej krypa, men tar sig fram en bit kravlandes, samt är väldigt nyfiken och social just nu

Han började sova hela nätter sen 1 1/2 vecka tebaks (somnar vid 20-20.30 och sover till ca 6.30-7.30 Mkt skööönt!
    Inga tänder här än.

• Svar på tråden Vad kan era 7-månaders bebisar..?
  • Lilla  Bebisen

min tjej e 7½ månad.. hon sitter inte så stadigt men däremot kryper hon och ställer sig upp mot saker.. försöker gå lite runt möbler men de går inge vidare än... 2 tänder har hon o 1 på väg..
    men hon vaknar än så länge ca 3-4 ggr per natt..

• nötskrikan

Lova kan sitta men är inte alls förtjust i det. Hon kryper men det är lite vingligt fortfarande. Hon säger mam-mam-mam-mam, ga-ga-ga, ba-ba-ba osv men inga riktiga ord. Inte en enda tand har hon.

Hon har aldrig sovit en hel natt och jag ammar fortfarande 1-3 gånger per natt. Välling vägrar hon. Gröt morgon och kväll och en halv burk puré till lunch plus lite amning är vad hon äter.

• charlie och novas mamma

När min son va 7 månader kuned han sitta stadigt, stå/gå ut me möbler, resa sej upp själv rakt från marken å stå i några sekunder och krypa.
    han sov oxå hela nätterna.
    Han hade fått 4-6 tänder, mins inte riktigt..

• Texas 06

När min var 7 månader kunde han krypa, stå/gå mot möbler, sitta mycket stadigt, hade fått 4 tänder. Sover hela nätterna från kl 19-07.

• Edwin07

Min son kan sitta sen 4:e månaden. Han småkryper, står i krypställning och tar sig fram, men kryper inte regelrätt. Han har 2 tänder. Han ställer sig upp om han får hålla i något, tex soffan.Han pratar mycket, gaga papa mama gogo ninh(nej), skrattar mycket och är väldigt aktiv och livlig. Han sover inte hela nätter och har svårt att bli lugn inför läggdags.

• eline82

Min dotter är 7 månader har aldrig vänt sig rygg ->mage, att ligga på mage är det värsta hon vet så krypa tvivlar jag på om hon kommer göra överhuvudtaget!
    Sitter endast med mycket stöd från oss.
    Står inte ens på benen om man håller i henne i armar/händerna. 
    Inga tänder.
    Men sover numera hela nätter 20,00-06,30!!!

~ღ~ Älskade Clara 5/2-07 ~ღ~
  • jossa8

Vår lilla är snart 8 månader och hon kan krypa/åla, sitta, ställa sig upp,sägar da da da, gogo go go,har två tänder och sover fån 19-07

• Sanda

Min tjej är bara 5 månader men vill bara skriva av mina tankar. Jag har en son som är 19 månader och jisses vad tiden går fort. Tänk nu e hon 5 månader, och bara äter och sover fortfarande. Kan sitta upp med lite stöd visserligen, och tänk då om ca 2 månader så kanske hon som ni skriver, pratar lite, ålar/kryper, ställer sig upp. Det känns så jäkla avlägset, men två månader går ju jättesnabbt!!

Det är verkligen som många sa att med första barnet så ville man dom skulle komma till nästa utvecklingstadie hela tiden och tränade och peppade, men med andra barnt så vill man dom ska vara bäbisar så länge som möjligt

Så ursäkta, ville bara vara lite sentimital hihi

• Protte

han kan sitta, har två tänder o äter lite smakisar o gröt och smörgåsrån....
    sover oftast bra på natten men på dagarna sover han ALLTID bara 30 min per gång...

Svar på tråden Vad kan era 7-månaders bebisar..?