• IntravenösFylletös

Äter du Levaxin och försöker gå ner i vikt?

Vet inte om min dos är rätt inställd, för ja mår som en alkis om mornarna, blir mer och mer deppig osv.
    försöker dessutom gå ner i vikt, går inte så bra. och har börjat fnula på om det har med min hypothyreos att göra och att levaxinet inte är rätt.

någon annan i samma sits?

Riktiga män rakar pungen med vinkelslip
  • Svar på tråden Äter du Levaxin och försöker gå ner i vikt?
  • Kalle Karls mamma

Ja här har du en till mår pest och vikten står där den står trist
    ska kolla med läkaren om jag har rätt dos.

Är varm som en bastu trött ända in i märgen är du oxo trött??

• IntravenösFylletös

ständigt trött, ont i huvudet, illamående, deppig, stäv i huden, tung över ögonen.

sen om det har med levaxinet att göra vet ja inte, men det är så jag mår dagligen iaf.

har massa kg, minst 25 att gå ner innan jag är i mål. spelar ingen roll om jag håller mig ifrån godis, kaffebrd och sånt onödigt, rör på mig varje dag. äter regelbundet.
    det händer inget på vågen ändå.

de upptäckte min hypotyreos i början av min graviditet, började med 25ug levaxin, i slutet åt jag 100ug. nu äter jag 50, efter att ha blivit höjd och sänkt ytterligare 2 ggr på dessa 4 mån sen ja födde.

har ingen riktig läkare som kan kolla upp det nu heller eftersom ja inte tillhör mvc längre.

ska och ta nya prover till veckan.

• Bambi Tinuthiel

hej!

jag märkte för ett tag sedan att jag bara blev tröttare och tröttare. Mina värden låg ändå bra men dom valde att höja från 75 till 100mg per dag och vilken skillnad det blev! så även om man har bra värden kan det behövas justera lite.

• Emmyjane

Ja trötthet är ett bra tecken på att man behöver kolla sig.
    Trög i magen och kyla är andra tecken, åtminstonde för mig.
    Har ätit sen jag var typ1½ år.

• Tiff

hm undrar samma sak. Jag äter 100ug 3 dgr i veckan och resterande dagar 50ug. Jag mår inte bra. Är ständigt trött, tung i huvudet,illamående, dålig i magen, irriteraad o ilsken. Har dessutom en halsirritation som inte vill ge med sig, undrar om det inte är sköldkörteln som blicit svullen, är väldigt öm i det området när jag trycker lite. Hostar jättemkt och har svårt att svälja ibland.

• IsaCMoJs

Jag mår bara bra, går ner i vikt med cambridgekurebn nu sedan två veckor tillbaka!! Jag äter 100 mikrogram per dag och verkar ha en bra nivå!

• IntravenösFylletös

nån annan än jag som helammar?

• Emmyjane

Jag helammade i 1år och 7 månader. med en dos på 150.
    Mvh Emma

• Bambi Tinuthiel

jag kunde inte amma eftersom min ämnesomsättning steg i samband med förlossningen och jag fortsatte på samma dos som under graviditeten, så det märktes inte förrän senare. I alla fall gjorde detta att jag inte producerade tillräckligt med mjölk och att mjölken var mer som "minimjölk" så min dotter gick inte upp i vikt som hon skulle. Så efter 8 veckor fick jag sluta.

Rasade också i vikt efter graviditeten så det kanske var därför som mjölken sinade så fort.

• Heranell

Nej, men jag ska precis iväg och lämna nytt blodprov för att ev se om jag ska börja med Levaxin. Har vid två tillfällen kollat och haft värdena:
    T4 nov 04 13,6, Mars 07 11,9 (normalt 9-19)
    TSH nov 04 3,3, Mars 07 4,1 (normalt 0,36-3,2)
    Inte mycket utanför det normala men ändå... kanske därför jag alltid haft viktproblem, trög mage, torr hud, tendens till depressioner etc.
    Om det fortfarande är utanför det normala ska jag ev. börja med en mkt liten dos. Vad hade ni för värden innan medicin?

• Bambi Tinuthiel

innan operationen så hade jag så höga värden att de inte var mätbara utan föll av skalan. Jag var riktigt sjuk och höll på att dö.

• Kika77

Jag var också riktigt dålig innan jag blev opererad. Så här efteråt kan man nästan skoja lite och säga att det var som att vara riktigt påverkad. Såg 4-dubbelt, illamående så jag trodde att jag var gravid jättelänge (trots neg. test , gick upp massor i vikt, sjukligt matt och trött ständigt,varm som en kamin och dessa symtom kan visa sig igen om det är dags att ställa om dosen.

• Bambi Tinuthiel

kika77: gick du upp i vikt? jag gick ner en massa. dessutom tappade jag allt hår och ögonbryn och kunde inte vara ute i solen för då fick jag utslag. Dessutom har fick jag jätteutstående ögon och såg ut som Homer Simpson ungefär. Det är bättre nu, men ögonen är fortfarande lite utstående så jag har inga skrattrynkor när jag ler till exempel.

• catmat

Hej
    Jag är irreterad, fryser och kalla händer och fötter. Jag äter 100ug per dag. Har precis lämnat prover.

• IntravenösFylletös

måste komma ihåg och ringa upp idag och höra om svaren kommit.
    klarar inte av att må såhär längre.
    blir ju ännu mer kämpan att gå ner i vikt när kropen motarbetar

• IntravenösFylletös

nu ringde Dr. värdena är tydligen inte alls bra, underdoserar tydligen. så nu blev det höjt och så fick ja en läkartid nästa vecka

• Kika77

Bambi T: Ja, mycket för att vara på mig. Min trivselvikt ligger på 48 och där är den liksom även efter två grav. Men det här var ju innan grav. och direkt efter op. så gick jag ner över 10 kg innan jag fick åka hem och det handlade om bara ett par dagar. Men visst var det konstigt, det tyckte läkarna också. Med mina symtom så går man oftast ner i vikt. Fick också ganska utåtstående ögon men mina gick nog tillbaka för rynkor det har jag .

Svar på tråden Äter du Levaxin och försöker gå ner i vikt?