• mr muscle

Nån som har volvo v70-99 som kan hjälpa mig?

Det är så¨att vi precis har köpt en sån av en privatperson och han trodde inte att det var nån airbag på passagerarsidan. Men jag måste ju veta säkert innan jag sätter barnstolen där.
    Tack för hjälpen

• Svar på tråden Nån som har volvo v70-99 som kan hjälpa mig?
  • linepling

Det beror ju på om airbagen är urkopplad eller ej. Vi har haft en V70 -98:a och den hade airbag på passagerarsidan. Står inte det i instruktionsboken. När vi fick regbeviset så har jag för mig att det stod att bilen var utrustad med airbag på passagerarsidan och att man därför inte fick placera ett barn där...

• hug me

oftast så står det aribag där fram om det är nån, när vi köpåte vår bil ( inte en volvo) så fick vi papper på att det var airbag på passagerarsidan.

ღ mamma till 2 prinsessor ღ
  • Cs mamma

X pojkvännen hade en sån och jo det är airbag eller iaf var det i hans... kolla med volvo för att vara säker

• tandra

Om dom har tagit ur airbagen så ska de vara ett klistermärke på handsfacket där det står att den är urkopplad! Så har de varit för oss iaf & vi har v70 - 99

• millaf

Vi har en V70-98 och där är airbagen urkopplad och det sitter en klisterlapp på handskfacket där det står vem som kopplat ur den och på vilken verkstad.

• hatemachine

På spec.lappen som sitter innanför dörren på balken på förarsidan, eller kanske passagerardörren bakom föraren, där står info om ev. airbags.

• Gemini1
    hatemachine skrev 2007-09-07 09:25:21 följande:
    På spec.lappen som sitter innanför dörren på balken på förarsidan, eller kanske passagerardörren bakom föraren, där står info om ev. airbags.
    Det stämmer, kika där så vet du vad bilen är utrustad med för airbags. Har suttit på förarsidan på de bilar jag kikat på iaf. Vidare är ju instrumentbrädan tydligt märkt från fabrik med "SRS" el. likn. om airbagen sitter där.

Mvh:
    Thomas
  • Gemini1

"SRS-airbag" tror jag det står, instansat i materialet om airbag finns där.

• K J N

Det finns en klisterlapp med info på B-stolpen samt en instansning med SRS ovanför handskfacket om den har passagerarbag.

Ta väck bagen i så fall, koppla bara inte bort den.

• Gemini1

K J N skrev 2007-09-08 10:32:58 följande:

Det finns en klisterlapp med info på B-stolpen samt en instansning med SRS ovanför handskfacket om den har passagerarbag.
    Ja, det var väl ganska precis vad vi skrev tidigare i tråden. =)
  • K J N

Bra, då bidrar du med korrekt information.

Svar på tråden Nån som har volvo v70-99 som kan hjälpa mig?