Ni med depressions/ångestdiagnos - är ni trötta jämt?
Jag har sedan lång tid hel sjukersättning pga depressions/tvångssyndrom/stresskänslighet. Har en 2-årig son och sambo. Äter Sertralin. Sonen går dagis 15 timmar per vecka.
Problemet är att jag jämt är så trött! Jag är så jäkla trött på mig själv nu; aldrig en dag att jag känner mig pigg utan det känns som att det fattas sömn JÄMT!
Min psykolog är så oförstående tycker jag, för när jag berättar att jag är väldigt trött och reagerar ovanligt mycket på en stressig dag, tex när det kommer något oväntat emellan som stör min vanliga dagsrutin (kan få mig helt ur slag) så säger hon bara typ att "ja men så skulle ju vem som helst känna" . Hon förstår inte hur trött jag verkligen är, och NEJ - jag tror definitivt inte alls att alla är så här trötta för då skulle de omöjligen orka arbeta och sköta familj.
Jag är som sagt så jäkla trött på att jämt vara TRÖTT!
Ni andra som har liknande diagnoser; hur känner ni er? Är ni så trötta? Varför blir man så trött?
Kan tillägga att jag somnar på stört när som helst på dagen bara jag lägger mig ner en stund och vilar!