• soffi86

hjälp i linköping

hej!
    Är det ngn som känner till Linköping som vet ett bra spa som ligger NÄRA stora hotellet? Man skall kunna få massage och ansiktsbehandlingar och de får gärna ha en hemsida (eller kontaktuppgifter) och öppet på lördagar. Stora hotellet kanske har ngt? Jag själv är bosatt i Gbg och vet inte ett smack om linköping (har aldrig vart där) men behöver akut hjälp/svar med detta!! När vi ändå är igång så får ni gärna tipsa om resturanger, frisörer och nagelsalong. Ngra shoppingtipps?
    Tusen tack!
    s.

• Svar på tråden hjälp i linköping
  • abnocto

Centrum är ju inte så stort i Linköping och det stora SPA jag känner till ligger på hotell Ekoxen. Kolla in www.pausekoxen.se/
    SKulle jag shoppa skulle jag nog åka ut till Tornby som är det stora shoppingområdet med massor av affärer, såvida man inte vill ha citys mysiga atmosfär. Övriga frågor kan jag inte svara på.

• soffi86

åh tack! puffar lite ändå...

• annca

Shoppa: som saht, Tornby. Fast det är stressigt och stort. Centrum, lagom gångasvtång till allat, många affärer, alla sorters affärer.
    Frisörer: har bara gått hos två olika de 15 år jag bott här; Studio 22 i Grändenhustet,  och Hårateljén vid Magasinstorget (www.jagvillblisnygg.nu/)
    Naglar: inte en susning...
    Restauranger: finns rätt många.
    Exempelvis
    Sangria vid stora torget:spanskt/Portugisiskt,
    Parisienne en bit därifrån:franskt/smålyxigt,
    Texas Longhorn: beef
    Wasabi och Kikkobar: japanskt.
    Afrodite och Olympia:grekiskt
    Yogi: indiskt
    Magnolia vid stora torget: asiatiskt
    Storan (i Stora hotellet) klassikst
    Harrys & BK på Ågatan: pub och grill
    Riva på Ågatan: Italienskt
    En uppsjö av olika asiater...

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • soffi86

åh är det ngn av alla dessa resturanger ni kan rekomendera? är Parisienne bra? och hur är storan?

finns det ngn liten mysig lyxig klädaffär i linköping som säljer typ Day eller malene birger och sånt? en liten boutique typ för tjejer...lite snygga afton grejer typ...

• soffi86

alltså fina toppar, lilla svarta klänningar o sånt

• annca

Har tyvärr väldigt dålig koll på modeaffärer för lite yngre tjejer (tillhör stl L-XL själv och har fyllt 30... MQ blir det mest för mig.) Vet *att* det finns, men "vågar" mig inte in...

Alla de restauranger jag räknade upp gillar jag skarpt! Parisienne är jättebra. Supergod mat och bra vinkällare. Ganska dyra... Storan är populärt. Också bra mat och lite dyrare.

• soffi86

tack för all hjälp men finns det inga boutiquer i linköping?? nagelsalonger?? NÅGON måste väl kunna tippsa mig...

• soffi86

chipp chopp jag puffar igen

• annca

Jo, det finns boutiquer...
    Centrum är så pass litet att man kan scanna av affärsutbudet på ett par timmar. (På gott och ont) På Tornby hittar du inga boutiquer dock. Där häckar H&M, KappAhl, MQ etc...

Vet att det finns flera nagelsalonger, men har inte varit på någon. (Den enda jag visste var den låg har flyttat, för det har rivit huset den låg i...)

• soffi86

åh underbart! men visst finns det fler linköpingsbrudar där ute?

Svar på tråden hjälp i linköping