• Kejo

Förvaringslådor under sängen?

Jag undrar om någon där ute har något tips om vart man kan hitta förvaringlådor som ska skjutas in under sängen.

Har kollat på Ikea, men inte hittat ngt som passar. Poängen är ju att man ska kunna få undan MYCKET under sängen och därför är jag ute efter såväl höga som djupa lådor.

Hur har ni löst förvaring under sängen?

• Svar på tråden Förvaringslådor under sängen?
  • Häxan Jia

Jag är lika nyfiken som dig, jag skulle vilja ha som en hel låda under varje säng, gärna med lock på.

Minns att vi hade en sådan under våningssängen när vi var barn, där vi fick städa ner alla leksaker på kvällen innan kvällsmaten.

Nu har jag yvå mindre plast lådor med hjul på, men de får knappt plats 2 kuddar i varje liksom och de tar kanske upp 1/4 del av ytan under sängen.

I am always willing to learn, however I do not always like to be taught
  • Alle

Kolla på Stalands!
    Vi köpte en ny säng till dottern därifrån och då köpte vi till ordentliga sänglådor.
    De såldes separat.

Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • Alle

Googla på "våningssäng Lisa" så hittar du bilder på den sängen med sänglådor under.

• Häxan Jia

Jag gogglade fram en sida, alla butiker verkar ligga i stockholm... Hittade inga sänglådor heller, men ja kan ju missat dom i farten.

I am always willing to learn, however I do not always like to be taught
  • Alle

Inte våningssäng, familjesäng skulle det vara

• Alle

Man borde väl kunna beställa och få hemleverans?
    Tillverkaren av just sängen på bilden finns i Småland, kommer inte ihåg namnet...något med sängfabrik var det *kollar vidare*

• Snörosen

Hej!

Snickra själv är ett alternativ. Vi hittade ett reportage, där de gjorde iordning en liten gäststuga i Allt i Hemmet, (tror det var nr 4 i år), och där var det en byggbeskrivning med. Vi ändrade bara några mått som passade oss bättre, och vips hade vi en sänglåda till lillskruttan och en förvaringslåda för en massa saker.

Är man aningens händig går det fint att bygga en låda utan beksrivning, det man kan tänka på är att dra ner framstycket så att hjulen täcks. Vi använde hyllplan av furu som sidostycken, och masonit (tror det heter så) till botten. En massa lister, skruv och hjul så är det klart. + färg såklart.

• Emmies mamma

Jag köpte sänglådor i plast på Jysk för något år sedan. Då fanns det två olika höjder att välja på. Två lådor får perfekt plats under sängen. Inte världens snyggaste med plast kanske, men jag har en sängkappa så det syns inte.

Svar på tråden Förvaringslådor under sängen?