• Tudorjohansson

Recept

jag och säkert fler här på FL skulle ha STOR nytta av att få lite nya goda recept på vardgasmat. Så har ni några roliga, goda så skriv dem här till mig.

OBS! inge veggo junk

• Svar på tråden Recept
  • Kajee

Jag lagade nåt himla gott som jag kom på och lagade igår.

Falukorvsgryta

en liten lök
    färska champinjoner
    paprika

bryn i stekpanna

falukorv
    stek med lök, champinjoner och paprika

en burk lätt creme fraiche med peppar
    tomatpuré
    röda linser (helst från Go Green)

rör om och värm

Jag serverade det här med ris och det var supergott. Jag har inte skrivit några mängder eftersom det kan anpassas efter antal personer och tycke och smak. Jag behövde inte krydda något eftersom peppar fanns i creme fraichen och falukorv i sig är ganska salt.

?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • Tudorjohansson

Kanon!

MKera mera mera förslag

• Kajee
    Kajee skrev 2007-09-07 10:57:46 följande:
    Jag lagade nåt himla gott som jag kom på och lagade igår.Falukorvsgrytaen liten lökfärska champinjonerpaprikabryn i stekpannafalukorvstek med lök, champinjoner och paprikaen burk lätt creme fraiche med peppartomatpuréröda linser (helst från Go Green)rör om och värmJag serverade det här med ris och det var supergott. Jag har inte skrivit några mängder eftersom det kan anpassas efter antal personer och tycke och smak. Jag behövde inte krydda något eftersom peppar fanns i creme fraichen och falukorv i sig är ganska salt.
    Glömde gröna oliver
    ?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • evelina80

Detta är super smarrigt!!

Bryn lök och bacon. Tillsätt pressad vitlök. Ha sedan i champinjoner( gärna färska )och ananas ( sån som finns färdigskivad på burk). Tillsätt till sist creamfraiche och svartpeppar. Låt det småputtra nån minut. Serveras med pasta och en go grönsallad!

Svar på tråden Recept