Vägra öppna munnen hos tandläkaren....??? Hjälp!!
Ok så här är det. i somras upptäckte jag att vår dotter som är snart 4 år hade ett hål i tanden. Vi ringde direkt och fick en tid. När vi kom dit så var det precis att hon öppna munnen så att tandläkaren kunde konstatera att det var ett hål. Fick en ny tid. Då var hennes pappa med. Dom borrade i tanden och det gick väl hyfsat.. Men när dom skulle göra det sista oc fylla i tanden vägrade hon öppna munnen. Fick en ny tid idag, 2 veckor efter. Idag var jag hennes mamma med. Hon öppna inte ens munnen för att säga hej. Vi satt ca 40 minuter i stolen och hon vägrade. Mutade med allt. Hotade t.o.m med många saker. Men det slutade med att vi fick gå därifrån. Utan att ha lagat tanden! Vad ska vi göra? Tycker hon är stor nog till att förstå att hon måste. Som mamma känner man sig helt kass. Jag var så arg att jag nästan kunde spricka när vi gick därifrån.
Så nu är det INGET godis, INGEN läsk inga kuligheter på länge för hennes del. Är det någon som har tips?! (ska ej ge lugnande eftersom hon inte är helt hysterisk och biter osv... ska bara försöka om och om igen.... )
HJÄLP!!!