• tufsan

fertilt sekret, hur länge?

Hej,

Hur många dagar är det vanligt att man har sk fertilt skret? Jag upplever att jag har det redan nu dag 8, och ÄL-stickan visade ett svagt utslag . Jag trodde jag hade ägglossning senare, men det är först nu jag verkligen börjat kontrollera hur jag fungerar och det verkar ju vara så att jag har ägglossning tidigt. Tyvärr är min man bortrest...men kommer i morgon. Har man några dar på sig eller?

• Svar på tråden fertilt sekret, hur länge?
  • Meli

Vad menar du med att stickan visar ett svagt utslag?
    Jag har nästan hela tiden fått ett sträck, fast inte lika starkt som kontrollsträcket än.....

• tufsan

Från början visade den bara ett kontrollstreck, nu är det 2, men det ena är svagare.Jag har köpt stickorna på nätet på saveontest. Kanske inte är de bästa...Det är första gången jag använder stickor. Innan har vi liksom bara kört på och jag har försökt att inte fokuserqa så mycket på ägglossning etc. Men nu bestämde jag mig för att försöka ha lite mer koll och det verkar ju varit klokt då det verkar som ägglossningen är tidigare än jag trott. Vi får väl se vad stickorna visar framöver...

• Gravilda

Som jag har förstått saken kan längden på det fertila sekretet variera ganska mycket från person till person. Vissa har det bara någon dag, själv har jag det i ca 5-6 dagar.

Vad menar du med "svagt utslag" på äl-stickan? Äl har du ju inte förrän teststrecket är_starkare_än kontrollstrecket. Så det finns säkert chans att maken hinner hem

• Maline

Jag har fertilt sekret 4-6 dagar innan jag får ordentligt utslag på ÄL stickan, utslaget kommer samma dag som "sekretet" försvinner dvs blir mindre trådigt.. Men som redan sagts i tråden alla är olika.

• Meli

Om man har problem med att bli gravid, kan itne en anledning vara att man har det så att det fertila sekretet försvinner innan ÄL, som ex Maline har det. Vet inte hur länge du försökt, men det ultimata måste ju vara att ha det mest fertila sekretet då man har utslag på stickan......
    vet inte hur jag själv har det än.....
    Vad tror ni?

• tufsan

Vad bra det är med några som vet...
    Tack för att ni svarar, jag hoppas att jag lyckas pricka in denna glimmrande ÄL.

Kramar. E

Svar på tråden fertilt sekret, hur länge?