• Kidkoala

Alla ni som bor eller har varit i Helsingborg.. Jag behöver tips!!!

Hej!

Min sambo och jag funderar på att åka på en romantiskweekend till Helsingborg. Jag skulle uppskatta alla tips på lite lyxidare hotell. Vad var det som var bra eller dåligt med hotellet som du bott på? Vad finns det för spännande restauranger i Helsingborg?

Är tacksam för alla tips!

• Svar på tråden Alla ni som bor eller har varit i Helsingborg.. Jag behöver tips!!!
  • presens konjunktiv

Grand Hôtel är rätt mysigt, men jag har dålig koll... Det finns en mexikansk restaurang där i närheten som är bra - men jag har tappat namnet just nu. Min favoritrestaurang är La Petite www.lapetite.se/ som har god fransk mat, och mysig stämning.

Give me ambiguity - or give me something else.
  • Ellah

Skulle rekommendera Mollbergs, det är mysigt, lite gammeldags. Jättefin restaurang. Ligger mitt i centrum, nära till allt och med gågatan/shoppinggatan precis mitt över.

Restauranger - Big Buddha eller Thai Corner för thaimat (Big Buddhas mat är godare tycker jag), annars är fonduerestaurangen Oasen värd att prova - speciellt deras Tobleronefondue.

• Kidkoala

Jag har hört talas om La Petite och är sugen på att prova den.

Jag har surfat på olika hotell, men det är svårt att avgöra om de är bra. Vi är sugna på nåt lite modernare. Inga såna stora massiva sängar i mörkt trä med andra ord.

Fler tips?

• Ellah

Marina Plaza är väl relativt modernt, men det är inte jättesnyggt tycker jag - ett typisk affäeshotell om man kan kalla det så. Precis hemkommen från konferens därifrån.

• vackrastarflow

ja Marina Plaza är trevligt.
    Jag gillar att äta på Mölleexpressen, men vet inte hur länge till de håller öppet för säsongen. Annars är Svea bra för fisk.

• Ellah

Ja, Mölleexpressen har god mat, där är nog öppet än.

• vackrastarflow

jo öppet nu är det, men jag vet inte riktigt när TS hade tänkt åka

bästa lunchrestaurangen - Haket i "slutet" av Kullagatan (gågatan mitt i stan). 60 kr med dricka och allt och maten är verkligen super!!

En riktigt fin restaurang om man gillar kött är Brooklyn, som ligger vid Mariakyrkan mitt i stan. Åt hängmörad biff där häromdagen och det var något av det godaste jag ätit på länge.

• jossepower

marina plaza e perfekt för er tror jag! OBS! missa inte frukosten!!!! haha uuunderbar!

annars tycker jag ni ska äta på restaurang oasen! världens godaste fondue!

• Pyff

MArina Plaza har mycket riktigt en underbar frukost! Annars gillar jag SAS RAdisson också...Båda ligger supercentralt.

Pyff på er!
Svar på tråden Alla ni som bor eller har varit i Helsingborg.. Jag behöver tips!!!