• Jeanettsky

Någon mer som tycker 3-D bilder är läskiga?

Nu är jag i och för sig "gammal" (37 år)denna gången men jag måste få höra..
    -Är det bara jag som tycker att 3D bilderna ser dirket äckliga ut?
    Jag får rysningar och känner absolut inget moderligt med det.
    Vanliga UL-bilder är ok.

Obs, för att hålla styr på alla hetsiga hormoner så är detta ingen kränkning mot de som valt 3D utan en känsla som jag har.

• Svar på tråden Någon mer som tycker 3-D bilder är läskiga?
  • svalaandersson

Nej jag hålle rinte med.. jag tycker det är fantasktiskt hur man kan komma på en sån teknik.. Kul o få se bebis innan den kommer!

• Fru U

Om 3D bilderna görs tidigt i graviditeten så tycker jag de är lite icky men längre fram när barnet är färdigutvecklat (dvs bara blir större) så tycker jag de är ganska gulliga

• Gable

Nej, jag tycker inte att dom är läskiga. Det tycker däremot min man.

• MammanJulia

Jag tycker det är jättehäftigt att det går att se bebisen så tydligt i magen! Har själv gjort 3D-ul och det var jättemysigt att få se bebben så nooga tkr jag:)
    MEN jag håller med dig om att det kan se läskigt ut, när t ex en bit av benet inte syns eller så ser det ut som bebisen inte har ett helt ben. Och det ser ju ganska obehagligt ut!

• knojt

Jag bestämde mig för att inte göra 3D av 3 skäl:
    - tar bort överraskningen
    - det ser lite läskigt ut, unga foster ser konstiga ut
    - tänk om det är farligt att göra massa ultraljud i onödan

• Mystra

Trodde bara det var jag som tyckte det såg läskigt ut men jag är iofs också "gammal", 35 år.

• Jeanettsky

Hej alla,

Det var kul att få lite varierad respons. Jag kan hålla med om att det är direkt fantastiskt att utvecklingen av foterdiagnostik har gått fram med så stora steg.
    Men jag känner samtidigt att syftet med utvecklingen försvinner om det bara handlar om att få en bild till fotoalbumet, till vilken nytta liksom?

Jag hade hellre sett att de forskar i att göra, för att bara ta ett exempel, -penicilin ätbar för småbarn (smakar fortfarande skit och jag fick mitt första barn för 18 år sedan)bara ett exempel..

En annan sak som är ganska intressant är att det oftast bara är mamman som tycker om dessa 3D bilder, män och övriga syskon tycker det är otäcka.

Ha de gott folk...

• vil70

Är 41 och håller inte med!!
    Vi gjorde 3D UL mest som en bonus då vi var på könsUL i v27, bilden som finns i mitt galleri har ingen hitills (närmaste familj) och på FL kommenterat som "äcklig". Däremot har dom haft svårt att se (äldres djupseende =)
    Det är en bild på hennes ansikte, liknar storebror med runda kinder och pussmun.

Sedan är det ju så att var och en tycker olika, inget problem för mig!!

Svar på tråden Någon mer som tycker 3-D bilder är läskiga?