• Malmöflicka

Gravid - vad ha på sig på bröllop?

Jag ska på bröllop om ett par veckor och vet inte vad jag ska ha på mig! Jag vill helst ha klänning. Jag har letat i affärer med mammakläder och även bland vanliga kläder, hittar inget som känns "fint" nog att ha på bröllop. Eftersom det närmar sig höst nu så vill jag inte ha en sommarklänning med spagettitunna axelband utan lite mer påklätt, kanske klänning med en fin kofta till.

Snälla, kom med förslag!

• Svar på tråden Gravid - vad ha på sig på bröllop?
  • Pochahontas

Ja, men det finns väl jättemycket fint! Är ju kanonbra mode nu, ju! Tunikor som går alldeles utmärkt att ha även när man har gravidmage. Och är det en klänning/tunika med tunna axelband så är det ju jättefint med en långärmad bolero ovanpå. Finns ju lite festligare såna också...

Då var man fru Byrlén...
  • Malmöflicka

Tack för svaret...

Jag har inte hittat någon tunika som känns fin nog att ha på bröllop och som framhäver magen på ett fint sätt (utan att få tält-effekt). Dessutom har jag inte hittat någon fin gravid-kjol att ha till.

Jag vet, jag är hopplös!

Jag behöver konkreta tips på var jag ska leta!

• Pochahontas

Det är ju jättesvårt att tipsa dådär exakt... Vet ju inte din smak... Men ifjol när jag var gravid, så köpte jag ett par klänningar på Lindex. Inte mammaklänningar... Men dom var skurna under bysten och sydda i dubbel mesh, och det är ju hur töjbart som helst, men följer liksom figuren...

HM har jättemycket snyggt... Kolla efter sånt som är skuret under bysten samt tyg som inte är stumt och så prova, prova, prova.... Sen kan du ju piffa till det med smycken, scarves, eller nåt...

Då var man fru Byrlén...
  • Lola Jämtland

Vad är det för klädkod?

//Blir det nånsin våran tur.....
  • Pochahontas

Kolla mammakläder på Tradera! Där köpte jag lite sånt som jag inte kunde hitta i affärerna...

Då var man fru Byrlén...
  • Malmöflicka

Klädkoden är "kavaj".

De flesta klänningar jag hittar är fult mönstrade. Jag gillar enklare kläder och piffar hellre till det med fina smycken. Svårt när man inte får ha svart eller vitt på bröllop!

Jag kollade under klänningar på 4mom.se och där finns tre svarta klänningar med ärm som jag tycker är snygga i modellen, men de är ju som sagt svarta...

Svar på tråden Gravid - vad ha på sig på bröllop?