• Demi

Koka pasta i micron?

Min ung och mina plattor är sönder.. börjar få spader och sug efter pasta, kan man koka det i micron hahe

• Svar på tråden Koka pasta i micron?
  • RoL

Det har jag gjort, hade en speciell skål med en 'korg' i för micron. Fanns ett recept på hur man kokade pasta - men det var några år sen och jag kommer inte ihåg. Låg effekt lång tid har jag för mig...

• Demi
    RoL skrev 2007-09-07 17:15:08 följande:
    Det har jag gjort, hade en speciell skål med en 'korg' i för micron. Fanns ett recept på hur man kokade pasta - men det var några år sen och jag kommer inte ihåg. Låg effekt lång tid har jag för mig...
    ok.. måste man ha den där korgen menar du? kan man inte ta bara en "microvänlig" bytta?
  • RoL

Tror det klibbar ihop i botten då (inget vatten under), men du har kanske redan hunnit prova

• TinaElisabeth

Jag har kokat både nudlar och snabbmakaroner i micron väldigt många gånger i mina ungdomsdagar. Jag lägger makaronerna i en djup tallrick, håller på lite vatten. Kör på full effekt i 1 min, rör om. Och så gör jag så tre gånger (har jag för mig). Det funkar superbra när man inte har några andra mörjligheter! / Tina

Svar på tråden Koka pasta i micron?