• Anonym

Varför är alla killar antingen mesiga eller svin??

Jag kanske generaliserar lite nu, men det känns som att jag aldrig kommer hitta en kille för mig. jag har väääldigt svårt för killar som är FÖR snälla, mesiga. Samtidigt vill jag inte heller ha en kille som är svinig.

Jag hade världens största svin till pojkvän innan. Trots allt skit han gjorde mot mig respekterade jag honom tills han blev riktigt kär och började krypa för mig. Då tog det slut.

min senaste kille va världens snällaste. För snäll. Mesig och osäker. Tappade respekten för honom väääldigt fort, speciellt när han också började göra ALLT för mig trots att jag inte förtjänade det.

Blir alla killar såna mesar inför sina flickvänner när de är kära? Börjar nästan tro det. Hur svårt ska det vara att hitta en kille som är snäll och trevlig, men samtidigt är självsäker och dominant, som en man ska va?

Är det bara jag som har detta problem? Det börjar kännas hopplöst.Ska man kanske nöja sig med en kille som är jättesnäll utan att man har respekt för denna kille?

• Svar på tråden Varför är alla killar antingen mesiga eller svin??
  • Nyfiken gul

hmm...

Visst finns det underbara killar.. men det kanske handlar om att du måste rannsaka dig själv o dina krav på killar..

Hitta självrespekten för dig själv i första hand o acceptera att du är VÄRD kärlek och vänskap o värd att leva med resten av ditt liv..

SEN kan du gå vidare o leta RÄTT egenskaper för din blivande...

hemligheten är att du ska kunna acceptera en kille precis som den han är - o få förhållandet att fungera...

Om du börjar se ner o nedvärdera dina pojkvänner kanske det hela egentligen beror på att du misstror dig själv att du inte kan vara värd att älskas.. vilekt är synd för du har gissningsvis nekat jättefina killar att bli kär i dig för att du inte tror du är värd det...

• Anonym

nyfiken gul - Det kanske du har rätt i. Har jag inte ens tänkt på. Men det är lättare sagt än gjort att inse att man själv är värd kärlek och respekt om man inte känner det... Jobbigt

• The Mighty

Som kille så har jag varit på motsatt sida och jag tycker synd om tjejer som inte klarar att se sig värda att älska samt förväntar sig allt i ett paket som är fullständigt att få ihop...

Ingen är mer än människa med fel och brister och ingen, absolut ingen är allt och det du vill ha finns knappt att  hitta... så är det tyvärr...

Att vilja älska någon och var snäll är ofta fel har jag förstått, då är man mesig och nonchalerar man tjejen och gör det som passar en själv bäst då är man ett svin...

Det är alltid en balansgång, jag är alldeles för snäll ibland men va f-n hellre snäll än svin!

Fundera på vad du egentligen vill med ett förhållande innan du letar efter kille och jag håller med förgående talar om att acceptera killen för vad han är och se vart det leder för framtiden, ni växer nog tillsammans, jag har iaf gjort det men min fru!

Jag har inga fördomar, jag ser ner på alla!!!
  • Anonym

the mighty - tack för ditt svar. Vet att du har rätt, ingen är perfekt, och det gäller mig med i allra högsta grad

• Nyfiken gul

O sen en annan sak .. vad är det för fel med att en kille visar sin tjej att han älskar henne o dyrkar marken hon går på? Om han vill köpa rosor, tvätta , diska, städa , damma, laga middag och uppskattar och respekterar dig.. vad är det för fel med det? Är det inte det du vill ha egentligen?
    Varför blir en man en mes så fort han gör som DU vill? O när han INTe gör det - då är han ett svin...

Då låter det som att du egentligen inte riktigt vet vad vill ha- du letar fel fast dom gör allting rätt...

• Anonym

nyfiken gul - Min sista kille gjorde allt det för mig faktiskt och jag VET att de flesta tjejer hade blivit jätteglada för det. Men det blev för mycket för jag tyckte inte jag förtjänade det. Jag gjorde aldrig sånt tillbaka, visade inte speciellt mycket känslor och va ärligt talat en riktig bitch. När han då fortsätter ge mig allt utan att få nått tillbaka så känns det som att han kryper för mig. (Gjorde inte detta för att va elak, utan pga depression)

• Anonym (j)

Håller med de som skrivit att du bör lära dig att älska dig själv först och att du sedan kan ta emot någon annans kärlek.

• Ghettoblaster

Du kanske ska rannsaka dig själv i hur du väljer män?
    Är det kanske du som är problemet här och lägger det på männen... Jag menar du verkar dras till ett visst klientel av män och dom valen är det faktiskt bara du som gör.
    Att du sen anser dig dras till mesproppar kanske beror på att du gör dom osäkra med din attityd?

• el skåpet

Anonym skrev 2007-09-07 18:13:50 följande:

Jag kanske generaliserar lite nu, men det känns som att jag aldrig kommer hitta en kille för mig. jag har väääldigt svårt för killar som är FÖR snälla, mesiga.
    Hur många har du prövat?
  • Anonym

el skåpet - riktiga pojkvänner har jag bara haft 4st, men har ju dejtat ett antal killar som jag bara slutade höra av mig till för jag tappade respekten för dom när jag såg hur "snälla" de var.

Alltså problemet är nog inte att de är snälla egenltigen, utan mer att det jag kallar "för snällt" i själva verket är osäkra, mesiga killar. Jag har svårt att hitta en kille som är lagom. Men det är kanske som ni säger, problemet ligger hos mig..

• Nyfiken gul

well... om du uppträder som en bitch är det väl ganska givet att killarna lessnar o säger fuck off o drar...

dina egna dåliga egenskaper flyttar du över från dig själv till dom... du beter dig som ett svin men det är dom som får skulden för det...

Det är inga fel på dina killar.. du måste lära dig att må bättre o ta hand om dig själv...

• Anonym

nyfiken gul - men det är lite det som är problemet, de blir inte arga och dumpar mig för det. Tvärtom på nått sätt. Ju bitchigare jag blir, desto "snällare" blir killen. Jag VILL på nått sätt att de ska sätta stop och inte acceptera mitt beteende, då hade jag respekterat dom för jag vet att de inte låter mig trampa på dom,

Men det är ju säkert för att jag valt en viss typ av killar som är så osäkra att de accepterar det..

• Anonym (Samma)

Har nog lite av samma problem som du TS, har svårt att hitta nå'n mittemellan.
    Visst får en kille gärna vara snäll, men han ska banne mig ha egna åsikter oxå o inte bara hålla med mig i allting, bara för att han är så kär. Man vill ha nå'n som man kan munhuggas lite med nå'ngång...
    Självklart ska han vara SNÄLL, men han behöver inte vara "mesig" för det.

Sen finns det ju "svinen", som jag ständigt lyckas hitta på - har dock lärt mig att inte falla för dem, men....träffar på dem gör man likt förbaskat o jag är så less.

Vart hittar man en man som är lite mitt emellan???

• Anonym (karlslok)

Du ska hålla tyst och veta din plats! (viner med piskan)

Så...känns det bättre?

• Anonym

karlslok - ja lite

• Self Evident

Ibland är det lättare att vara med ett svin eftersom relationen i sig kräver all energi som man borde lägga på sig själv och sina egna problem. Med ett svin behöver du aldrig konfrontera dig själv, det blir alltid en envägskommunikation.
    En mogen stabil man tvingar dig indirekt att stå för den du är och därmed se dig själv i relation till en annan person. Om du har obearbetad skit i bagaget så blir det riktigt jobbigt till slut. Då vill man oftast inte ta en närmare titt på sig själv.
    Det är ungefär samma fenomen som när man är grinig mot t.ex. ett syskon eller en kollega eller någon annan i sin omgivning. Om h*n tjafsar tillbaka så blir det bara en urladdning som inte leder någonstans men om h*n säger "Du hur är det egentligen? Kan jag hjälpa dig med något?" måste man börja fundera över VARFÖR man är förbannad och inte trivs med tillvaron.
    Fast vad vet jag, du kanske bara behöver "a good spankin'" som (karlslok) föreslog .

Svar på tråden Varför är alla killar antingen mesiga eller svin??