• Copy Cat

    Hur hög hCG halt hade ni som väntar tvillingar och i vilken vecka?

    Ni som väntar tvillingar och för er som tagit blodprov för att kolla hCG halten, vilken hCG halt låg ni på och i vilken vecka?

    Tycker ni er ha mer symtom eller extra kraftiga än när ni väntade en? (för er som har flera barn dvs.)

  • Svar på tråden Hur hög hCG halt hade ni som väntar tvillingar och i vilken vecka?
  • JewelGirl

    Minns tyvärr inte exakt halten på hcg men om jag minns rätt så var den nog uppe i 24 000 kring v.7 men jag kan likaväl vara ute och cykla , har det ju inte uppskrivet någonstans och det var ett tag sen jag fick höra det sista värdet.


    Jewel och Sancho väntar tvillingar. Är i vecka 25+2
  • Copy Cat

    Någon mer som har tagit blodprov och som vet sin hCG nivå?

    Puffar tråden lite...

  • Trolltrio

    Jag tog hcg prover i början, inte säker dock exakt vilken vecka, har blivit flyttad både framåt och bakåt vid alla ul/vul. Men på ett ungefär v 5+5 11 000 och 6+0 14 700. För dålig ökning enl läkaren, som trodde på missfall, men icke!

    Mår mycket mer illa denna gången, mer växtvärk och fick mage fortare, kunde inte knäppa byxorna i v9!

    Misstänker du att du väntar twins? ad har du haft för värden?

  • Tina9

    Copy Cat, jag har haft mycket färre gravsymtom denna gång med tvillingar!
    Har inte mätt hcg.

  • Copy Cat

    Hoppsan06; Jag tog hCG prover i veckan som var. Första provet visade hCG nivån 1200 och jag var då i vecka 5 (v 4+3). Två dagar senare tog jag ett nytt prov och det visade att jag hade hCG nivån 2550 (4+5). Jag vet inte om detta indikerar på att jag har en hög hCG nivå eller inte. Däremot så har jag inte sådant illamående så att jag spyr eller dyl. Jag mår lite tjuvtjockt emellanåt men det kan ju bli värre efter hand (eller inte). Jag ska tillbaka om tre veckor för att göra ett vul och jag hoppas åtminstone att det finns en frisk och kry liten skrolla som vill stanna kvar hos mig denna gången=)

    Några fler som vet sina hCG värden och i vilken vecka?

    I vilken vecka kom ert illamående (för er som mått illa)?

    Hur var ert illamående? Kraftigt, svagt tjock i halsen eller hur mådde ni?

    Kram från en frågvis en=)

  • Copy Cat

    Danielle: Den tabellen visar ju snarare tvärtom. Att man skulle ha ett lägre hCG än om man väntade ett barn. Läser jag tabellen fel??

  • sweedy

    Copy, ja, den tabellen verkar ju helt bakvänd. Har en annnan...ska se om jag hittar den. Knepiga med denna är att den varken utgår får äl eller sista mens utan från när man har LHstegring, vilket alltså är ca två dagar innan äl. Så är det ju ingen stor undersökning utan den klinikens egen, på litet antal patienter. Men det ger väl lite hum... http://www.advancedfertility.com/earlypre.htm

    Mina nivåer var:
    15 dagar efter äl 253 (4+1)
    17 dagar efter äl 636 (4+3)
    19 dagar efter äl 1631 (4+5)

    Det lilla illamåendet jag haft kom inte förrens runt v 7 eller något. Och jag hade inte mycket illamående. Inget akut springande till toaletten alls. Jag blev mer kräsen i aptiten och fick småäta lite ofta, då försvann mitt illamående.


    ~*~*~♥♥~*~*~Lyckliga jag!~*~*~♥♥~*~*~
  • Copy Cat

    Sweedy: Jag har försökt kolla i den tabellen du bifogade men jag får inte direkt någon rätsida på det =). Jag tror efter att ha kollat på den att jag väntar en och inte två.

    Jag får vänta tills ultraljudet som är om tre veckor. Det ska bli spännande. Hur som helst så är jag otroligt tacksam och lycklig över att vara gravid igen. Det enda jag vill är allt ska gå bra och att ultaljudet visar att allt är "frid och fröjd" och att hjärtat pickar på på min lilla skrolla (eller skrollorna=))

    Tack alla för att ni tagit er tid och svarat på mina frågor!!!

    Kram kram

Svar på tråden Hur hög hCG halt hade ni som väntar tvillingar och i vilken vecka?