• Agamemnon

Nyår i Göteborg

Vi funderar på att åka till Göteborg över nyår men vi vet inte vad man kan hitta på just 31 december. Har någon en idé? Alla förslag är varmt välkomna - så länge det inte har något med disco/nattklubb att göra.

• Svar på tråden Nyår i Göteborg
  • Agamemnon

Ingen Göteborgare som vet något eller kan tipsa om en länk eller så?

• littletiger

Jadu, det enda som händer i Göteborg är GP fyrverkeriet kl.17 (om man står nere vid Operan ser man bra).
    Många mindre restauranger är stängda. Dem större restaurangerna längs Avenyn brukar vara öppna, men har oftast Nyårssupé/Nyårsmenyer med priser runt 300-500 kr/person för ex.3-rätters exkl.dricka.
    Sen är det nattklubbar/discon som gäller alt.privata fester.

Nån annan kanske vet nåt nåt som händer?

• Agamemnon
    littletiger skrev 2007-09-08 10:11:15 följande:
    Jadu, det enda som händer i Göteborg är GP fyrverkeriet kl.17 (om man står nere vid Operan ser man bra).Många mindre restauranger är stängda. Dem större restaurangerna längs Avenyn brukar vara öppna, men har oftast Nyårssupé/Nyårsmenyer med priser runt 300-500 kr/person för ex.3-rätters exkl.dricka.Sen är det nattklubbar/discon som gäller alt.privata fester.Nån annan kanske vet nåt nåt som händer?
    Fyrverkeri kl. 17? Det var allt en konstig tid för ett nyårsfyrverkeri men, men.

Bra tips med nyårssupé, tack! Jag ska nog kolla upp de större restaurangerna och hotellen och se om de har något speciellt.
  • ZezzA80
    Agamemnon skrev 2007-09-09 11:14:46 följande:
    Fyrverkeri kl. 17? Det var allt en konstig tid för ett nyårsfyrverkeri men, men. Bra tips med nyårssupé, tack! Jag ska nog kolla upp de större restaurangerna och hotellen och se om de har något speciellt.
    Fyrverkeriet kl 17 är en himla bra tid tycker jag. Då är folk fortfarande nyktra och barnen är vakna o glada. Alltså slipper man stenpakade idioter som raglar omkring och knuffar och att ens barnm är så trötta att de bara skriker.
    Sen vid denna tidpunkt på året är det faktiskt mörkt kl 17. Vill man inte stå vid operan kan man stå högst upp i parkeringshuset i nordstan..fantastik utsikt där och bra parkeringsmöjligheter.
Svar på tråden Nyår i Göteborg