• FruRundberg

Göra Egna dopkort! Hjälp!

Hej!!

Vi ska snart ha dop till våran lilla Meja och letar efter fina billiga alternativ till dopkort då det blir rätt många som ska bjudas..ca 50st. Finns det program till datorn som gör fina kort som man kan skriva ut?
    ALLA tips är välkomna!! Skrattande Gärna billiga!

Tack på förhand!

♥Mamma till Nathalya 981123, Liam 010104 & Meja 070701+bonus-sonen Jonathan 980119♥
  • Svar på tråden Göra Egna dopkort! Hjälp!
  • Angelflikkan

ingen aning ang program, tyvärr..

jag scrappade mina (eller ja, till tösens namngivning).. superskoj ju.. och många kommenterade och sa att det var kul med handgjorda..

Världens mest underbara tjej är här.
  • Angelflikkan

jo, glömde skriva att jag gjorde drygt 30 st..

Världens mest underbara tjej är här.
  • MammaZara82

Kopegera kort på eran dotter o klipp ut lite roligt o klista på lite hårdare papper, Stämpla lite runt om med något roligt o så skriver ni några rader, svårare behöver det ju inte vara

• Vegis

dopguiden.se finns det beskrivning på hur man kan göra egna inbjudningskort. Jag köpte lite tjockare rosa papper och skrev ut det på, det blev jätte fina kort

• Vegis

Då gör man korten i word, glömde säga det....

• FruRundberg

Fler??

♥Mamma till Nathalya 981123, Liam 010104 & Meja 070701+bonus-sonen Jonathan 980119♥
  • ee06

Vill gärna ha lite tips jag med =)

• Maggis Nervis

Jag har gjort mina i Publisher. Finns om du har MS Office.... Jag gör alla kort själv. Sen köper jag fina papper och skriver ut dom.. Jag kan maila några exempel till dig om du har publisher o inboxar din mail till mig!

Harry Potter and the Deathly Hallows-Det är över nu
  • ÄnglaTwins

Hej jag köpte material från Tiimari och tillverkade mina själv. Gjorde olika till alla men jag har ett av dopkorten i mitt fottoalbum, titta gärna om du vill! Lycka till

• L o t t a 6 9

Jag köpte A6-kort och kuvert på Gallerix. Tog en färdig mall i Windows XP Home edition, den för kuvert. Valde stående format och skrev min text i den streckade rutan och tog "Vivaldi" som teckensnitt. Skrev ut dem på skrivaren. Tog sedan samma mall och skrev ut adressen på kuverten (liggande format). Det blev jättefint. Till och med sambon blev imponerad.

Hade gärna försökt lägga in en fin figur eller bild också, men hade inte riktigt ro att trixa så mycket.

• Mig

Hej!!

Vi tog ett fint foto på vår son (svartvitt) la det i word och la till en bild med fjärilar breve (blå lila)och skrev inbjudan (blå lila). Sen skrev vi ut det på lite hårdare vitt papper och innuti klistarde vi fast enn ljusblått papper där vi skrivit all fakta i datorn, samt att vi stämplade en lite beby på frmsidan av inläggs papperet. Vet inte om många såg den men min pappa såg det i vart fall.

Mamma till Anton 3/6-07
  • ia25

Vi skrev en inbjudan och sen knäppte vi kort på Pelle tillsammans med inbjudan och sen skickade vi iväg korten för framkallning. Vi tog MÅNGA kort innan vi blev nöjda men eftersom vi har digitalkamera som valde vi de finaste till framkallning. Med frakt och ungefär 30 kort betalade vi typ 50 kronor.

• villemo07

Köpte vita kort på tiimari, knäppte svartvitt kort med digitalkameran och skrev i word. klistrade dit lite hjärtan, blev ganska gulligt och personligt.

• Fröken paj

Hej! Jag köpte ett "tomt" dubbelkort på Bokia och satte in ett tunt papper inuti där jag skrev inbjudan med kalligrafi. Hade tänkt sätta fast det tunna papperet med sigill men det visade sig vara svårare än jag trodde. Hittade fina klistermärken i form av silvriga hjärtan som var lite upphöjda (finare än vanliga "röda hjärtan")som fick vara sigill istället.
    På framsidan skrev jag bara datum då detta dop även är ett kombinerat bröllop.
    Ett annat tips har jag hittat i en bok som heter "Välkommen baby". Svårt att förklara hur det ser ut men där finns det mallar till att göra nallar eller kaniner som inbjudningskort, placeringskort osv.. Fina!!

• FruRundberg

Hej alla! Tack så OTROLIGT för alla gulliga tips på kort! Har börjat klura litegrann på hur detr kan se ut.. Just nu med tanke på ekonomin så lutar det åt att göra de på datorn.. lägger  ut en bild på mitt galleri sen när det färdiga verket är klart. Kan nog dröja en vecka till TACK IGEN!!!!

Svar på tråden Göra Egna dopkort! Hjälp!