• Jasusu

Bra/dåliga områden på Hisingen?

Jag har väldigt dålig koll på hur det är på Hisingen.

Vilka områden har bra rykte och vilka har lite sämre?
    Någon som har koll?
  • Svar på tråden Bra/dåliga områden på Hisingen?
  • hallon2

Hisingen överlag har nog ganska så dålig ryckte...

Det finns många "bra" och väldigt trevliga bostadsområden men skolorna brukar alltid hamna i botten (på Göteborgsmätningarna)
    :(
    Så har jag läst skolundersökningarna i GP etc ;)

• AnLeNo

Tja, Länsmansgården och Biskopsgården har väl inte alltför bra rykte. Jag har bott på Kvilletorget och trivdes kanon iaf!

Ska vi prata eller dricka? Vill du prata kan du sticka, vill du dricka kan du stanna kvar.
  • Jasusu

Aha okej så det är så illa alltså?

Om man kollar på några områden.
    Är dessa okej för att vara på hisingen?
    Backadalen
    brunnsbo
    Lindholmen
    kyrkby
    svartedal
    eriksberg
    slättadamm
    Ramberget
  • jennie ellie

Det är samma skit alltihopa, det ser du på de som bor där enda undantaget är eriksberg, de nya dyra vid hamnremsan

• Jasusu
    jennie ellie skrev 2007-09-08 10:25:39 följande:
    Det är samma skit alltihopa, det ser du på de som bor där enda undantaget är eriksberg, de nya dyra vid hamnremsan
    Har du bott på Hisingen?
  • jennie ellie

Nej, skulle aldrig falla mig in att göra. Men har bott inne centrala stan under flera år. Letade hus på hisingen ett tag men fanns inget omr som vi gillade.

• Jasusu

Aha he he.

Men om man bott i centralt i flera år så kanske man är lite kräsnare?
    Min mamma skulle inte ens tänka sig att bo i majorna eller linne så centralt bor hon nu.
    Kommer man utifrån stan så ja visst kan jag tänka mig en lägenhet i dom centrala delarna av Gbg,men man får ju liksom ta det man får.
  • jennie ellie

Ja jag vet, hisingen i sig är mark mässigt fint men det är klientelet jag inte klarar av. Det är ju trots allt bra komunikationer in till stan i alla fall. Nej jag vet, man blir kräsen, har bott på storgatan och tegneers gatan. Hoppas att du får en härlig lördag

• citronella

Det finns många fina ställen på Hisingen. Själv har jag inga barn så jag kan inte uttala mig om skolor och barnomsorg.
    Hisingen har fått ett uppsving, priser på villor och lägenheter har gått upp mycket. Ska ni bo i villa eller lgh?

• eileme84

jag bor i backa bäckebol och här är hur jäkla lugnt och skönt som helst. Trivs jätte bra. Bor mycket äldre här vilket gör det väldigt lugnt.. bodde i kärra innan o där är det verkligen inte dåligt.. o inte här heller.

• Jasusu

Vi ska bo i lägenhet.

Ikea och backaplan blir ju nära och det verkar ju inte ta så lång tid in till stan.
  • eileme84
    Jasusu skrev 2007-09-08 10:49:09 följande:
    Vi ska bo i lägenhet. Ikea och backaplan blir ju nära och det verkar ju inte ta så lång tid in till stan.
    jag bor vid körkarlens gata o här går en buss som heter 42an.man i inne i stan på 10 minuter.. ;)
  • Tyavanin

kyrkbyn bode jag i, och tillhör väl eriksberg?ligger precis bredvid iaf! där var kanon!alltid lugnt!om jag ska flytta till göteborg igen på den sidan så blir det kyrkbytorget! billig hyra också

• snusmumriken2

Hmmm... Är uppvuxen på Hisingen, Länsmansgården tom...
    Har inga dåliga erfarenheter därifrån, bara bra minnen.

Men så var det ju 20 år sedan jag flyttade, så det kan ju ha ändrats

Svar på tråden Bra/dåliga områden på Hisingen?