• Anonym

drack öl igår när köra idag?

Har säkert lagt under fel nu men hitta inget bättre!

om jag drack 5 st öl på krogen igår sista vid halv ett när idag kan jag köra bil då?

• Svar på tråden drack öl igår när köra idag?
  • Zaria

När du känner dig spiknykter

• Anonym

men hur länge ligger alkoholen kvar i kroppen då om man blir stoppad och måste blåsa?

• Anonym

ja tyvärr har försökt kolla tåg men går inga. har en nära släkting som e väldigt sjuk=(

• Vickan I

Vi plockar hur många som helst i våra trafikkontroller på morgnarna/fm som kör bil för att de "känner sig spiknyktra", men likväl ger de utslag på våra mätinstrument.

• Skusan

Men hur kan ni sätta en tid för när TS är körbar igen? Det är ju minst sagt humor. Förbränning sker olika för alla människor, och när man är nykter igen är svårt att säga, därför är ju det generella rådet att låta bilen stå hela dagen efter alkoholintag av lite större mängd.

"Jo idag kl 12,47 pip kan du köra bil igen". Skulle inte chansa på det faktiskt.

Vad är så viktigt att du måste köra bil idag om du drack igår?

• Vickan I
    Anonym skrev 2007-09-08 11:56:35 följande:
    men hur länge ligger alkoholen kvar i kroppen då om man blir stoppad och måste blåsa?
    Väldigt olika. Beror på kroppens förbränning, kroppsmassa, vana att dricka, ålder, man eller kvinna osv osv.
  • Skusan
    Anonym skrev 2007-09-08 11:58:22 följande:
    ja tyvärr har försökt kolla tåg men går inga. har en nära släkting som e väldigt sjuk=(
    Ok, ingen som kan skjutsa dig?
  • Vickan I
    Skusan skrev 2007-09-08 11:59:42 följande:
    Men hur kan ni sätta en tid för när TS är körbar igen? Det är ju minst sagt humor. Förbränning sker olika för alla människor, och när man är nykter igen är svårt att säga, därför är ju det generella rådet att låta bilen stå hela dagen efter alkoholintag av lite större mängd. "Jo idag kl 12,47 pip kan du köra bil igen". Skulle inte chansa på det faktiskt. Vad är så viktigt att du måste köra bil idag om du drack igår?
    Ja verkligen!!!!
  • Skusan
    thesa2 skrev 2007-09-08 12:00:33 följande:
    www.iform.se/Crosslink.jsp&d=959&beer=... räkna ut här
    Jag försökte testa den men den verkar ju helt knäpp... Tider verkar kajka ihop i den...
  • Anonym

En bra regel är att funderar man ens på om man kan köra eller inte, så ska man låta bli!

• Anonym (K)

En öl = ca 4-5 cl sprit.
    Kroppen förbränner ca 2 cl/timme.

25 cl / 2 cl, ca 13 timmar.
    Men det kan självklart skilja mycket från person till person!
    Jag hade personligen inte kört förrän sena eftermiddagen om jag själv druckit 5 starköl. Better safe then sorry..!!

• Anonym

nä tyvärr alla är redan där och vill inte att dom ska behöva åka därifrån ifall den händer nåt medans dom är borta=(

• Skusan
    Anonym skrev 2007-09-08 12:06:45 följande:
    nä tyvärr alla är redan där och vill inte att dom ska behöva åka därifrån ifall den händer nåt medans dom är borta=(
    Ingen buss heller? Hur långt är det?
  • Skusan
    Anonym skrev 2007-09-08 12:06:45 följande:
    Men fråga nån polare som inte drack igår om skjuts?
  • Sail on silvergirl

Nu ska man ju komma ihåg att kroppen börjar ju förbränna redan från första klunken man tar, så även om TS slutade dricka 00.30 så betyder ju inte det att förbränningen startar just då.
    Det går ju inte att ge dig någon garanti, det beror mycket på kroppsbyggnad och liknande, men jag skulle vilja tro att det är lugnt. Herre gud, det är ju snart 13 timmar sen du drack något.

Svar på tråden drack öl igår när köra idag?