• enny signatur

Vegitariskt

Har ätit vegitarisk mat en vecka nu och lite tips skadar ju inte
    Bara en wok, friterade skivade potatisar och en curry sås är ju underbart *ler*

Jag äter under inga omständigheter gurka, det är mer än banlyst. I övrigt gillar jag inte sallad... Är rätt kräsen *informerar*

Äter både mejeriprodukter och ägg *tillägger*

Maten måste vara billig...

• Svar på tråden Vegitariskt
  • Emmyjane

Jag äter också vegitariskt men tillåter också fisk och skaldjur för omega3å 6. Har du prövat hälsans köks mc nuggets?
    Mvh Emma

• enny signatur

Emmyjane: jo det var dom som var så udnerbart goda emn dyra

Key: kikar in!

• alvaereva

du kan ju göra egna vegetariska biffar!! kör lite grönsaker och bönor i mixern och blanda med lite potatismjöl, vänd i ströbröd och stek. jääättegott! dom kan du ha till en grönsallad och nån god sås. billigt och bra!

pastasåser går ju att göra maaaaassor av vegetariska.

likaså soppor. nu när det är höst är det gott med pumpasoppa och hembakt bröd. mm! det ska vi bjuda på när min sambo fyller 25.

• enny signatur

vet du hur man gör för att kunna fritera dom bra? jäg är nämligen överförtjudt i fiterade nuggets ocg halvok med stekta :D

• Emmyjane

Fy man blir ju hungrig när man läser allt gott ni ska laga.
    Fråga får man va med fasten man använder både mjölk och ägg och fisk?

• enny signatur

emmyjane: vem åt fisk?

min resa vart inte vegitarisk, hade inte överlevt på det där. lite sallad och en maträtt fanns som var vegitarisk. hur det blir nu när vi är hemma igen vt jag inte.

• Sadie

Har den senaste veckan levt på linsbiffar och rotfruktsbiffar (pga att det är billigt). Använder potatis som bas, kokar potatis och respektive grönsak (t ex gröna linser eller kålrot, palsternacka osv), blandar med ägg och potatismjöl, sedan steker jag det i olivolja. Superenkelt och man har ju middag till en hel vecka...

• Snovit 79

Risotto är väldigt gott och kan varieras till tusen, bara du har en bas med risottoris (rundkornigt ris), buljong och ost.
    Sedan kan du ha i t ex ärtor, Squash, morötter, svamp, broccoli osv.

Svar på tråden Vegitariskt