tarmvred på spädbarn?
Det började med att han sov lite sämre än vanligt men jag tänkte att det hör väl till att vara mer vaken när de blir äldre?! Det fortsatte med att han började skrika mer, speciellt om nätterna, det verkade som om han hade ont i magen, väldigt ont. Men spädbarn har ju ont i magen. Sedan slutade han äta ordentligt men började kräkas en massa, mycket genomskinligt kräk. Men samtidigt så kanske han fick in nya rutiner på sitt ätande? (åt i vanliga fall varannan timme men nu var 4-5) Hans blöjor var torrare än vanligt. Vissa dagar var bättre och vissa var sämre!
BVC föreslog att han hade kolik pga att tecknena pekade på det och ofta så har prematurbarn mera ont än andra barn pga att tarmsystemet inte är färdigutvecklat och inget mer med det, vi fick miniform och allt skulle lösa sig!
Men tillslut så vägrade han sova, äta, kissa och bajsa han bara skrek och skrek..Han kved verkligen av smärta!!
vi fick åka till akuten efter en LÅNG väntetid så fick vi komma till röntgen och det visade sig att tarmarna har vridit ihop sig så kallad tarmvred.. De fick spruta in en sörja där bak på lillen och se ifall de löser upp sig självt annars måste vi operera..
usch jag lider så med min son, någon annan som har spädbarn som haft samma sak?! Hur gick det efter operationen i sådana fall?