• Nanna 55

Vilken Pappelinamatta i mitt nya kök?

Hej!
    Vi flyttar snart in i ett hus där köksluckorna går i en ytterst knepig färg. De är mellangråa, en ganska varm och dominant grå färg som vi eg. inte gillar något vidare. Med tanke på att köket är endast 3 år gammalt får vi nog leva med det

Nu har jag fastnat för Pappelina mattor och behöver smakråd. Ska ha vita gardiner och inslag av djuprött i köket. Bänkskivan är vit och golvet i ek. Gillar mattan med cirklar och stjärnor, men vilken färg?

www.pappelina.com/sv/default.htm

www.mininredning.se/user.php

(länken är till bilden på vårt kök på "mininredning" hoppas det funkar)

• Svar på tråden Vilken Pappelinamatta i mitt nya kök?
  • Freiya

jag gillade Viggo!

Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • Freiya

glömde skriva att gillar ni inte luckorna så kan man ju lämna in dem för omlackering eller måla dom själva. måste inte kosta en hel förmögenhet :)

Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • 2007 Mamma

Jag gillade Viggo...
    På fotot ser köket väldigt fyrkantigt ut, är det det? Isåfall är jag lite tveksam till en lång smal matta... hur skulle ni placera den är det tänkt?

• hylero

Tycker köket ser fint ut. Går att få till det.
    Har du kollat www.horredsmattan.se?
    Jag funderar på den som heter gammalsvensk till oss.

• Nanna 55

Tack för svar allihopa!

Åkte till Åhlens city nu på em och det blev en Viggo i vit/grå/svart. Ska prova den i köket imorgon. Hade helst velat ha en rund matta då köket är fyrkantigt (det var någon som frågade om det) men det kan funka ändå. Tänker placera mattan där köksfönstret är.

När jag väl var i farten så köpte jag två lampor till köksfönstret. Vet ej vad de heter, men de är i vitt stål, ser ut som en boll med en massa trådar i (tänk julbelysning, någon som fattar?)

Tror det kan bli fint!

Svar på tråden Vilken Pappelinamatta i mitt nya kök?