Valuta på Cypern
Ni som varit på Cypern, hade ni cypriotiska pund eller euro med er? Man ska väl kunna betala med båda men jag undrar jag om det blir dyrare med euro (olika prisnivåer beroende på valuta).
Ni som varit på Cypern, hade ni cypriotiska pund eller euro med er? Man ska väl kunna betala med båda men jag undrar jag om det blir dyrare med euro (olika prisnivåer beroende på valuta).
Vi hade cypriotiska pund med oss, vet faktiskt inte om det blir dyrare eller billigare.
Ah, äntligen! Växlade ni på Forex innan eller någon annanstans? Hade de pund inne eller måste man förbeställa?
Vi växlade på Forex. Vi beställde inte, men var tvugna att gå till 2 olika (i Gbg) för de hade inte så mycket på det första stället. Bor man på en mindre ort kan det kanske vara bra att beställa.
Man kan inte betala med Euro på Cypern förren 1/1 2009. Nu är det pund som gäller.
Bättre att ta med svenska 500kr sedlar och växla där nere istället. Bra mycket högre kurs, i alla fall de 5ggr jag varit där.
Nu var det i o f s två år sedan vi var där, men då gällde pund, prisnivån är ungefär 85-87 mot hundralappen och det gick bra att växla det på forex. Dessutom finns det ganska gott om uttagsautomater.
Tack alla för tipsen!
vi brukar växla till oss lite pund för tre fyra tusen typ. sen så tar vi ut i bankomat.