• Mli79

Hur varmt är det i vattnet vid babysim?

Jag funderar på att ta med Hugo till badhuset, men är osäker på om det skulle vara för kallt för honom. Sist jag var där så var det 27,5 grader, ska man våga testa? Han älskar ju att bada...  Eller finns det extra uppvärmda bassänger som man har babysim i?

Förresten, han är 4 månader.

♥ Emma 060705 ♥ Hugo070514 ♥
  • Svar på tråden Hur varmt är det i vattnet vid babysim?
  • CCA

När vi var på babysim var det 34graderi vattnet. De rokommenderade oss att inte gå mer än vi just babysimsdagar då små bebisar helst inte skulle bada under 32grader.

• gisse

för babysim ska det vara minst 32g.. har jag hört!!
    27 låter väldigt kallt, du ska nog inte ta ner honom i det!

• annika46

här på vårt bad står det är det ska vara minst 33 grader i vattnet för att bebisar ska bada. under den temperaturen avrådde dem oss från att bada med liam och han är fem månader.

• Mli79

Tack för era svar! Glömde skriva att jag frågade innan på BVC och hon tyckte att så länge det var över 25 kunde man alltid testa.. barnen säger ju ifrån om dom inte gillar det.

Från vilken ålder har ni hört att man kan bada i normaltempererat vatten då? Jag badar med Emma och hon är 14 månader och tycker inte alls att är det är kallt utan bara väldigt kul.

• Mli79

Frågade idag på badhuset, och fick veta att dom har 32grader i de minsta basängerna! Gött!

Svar på tråden Hur varmt är det i vattnet vid babysim?