• Virriga familjen

Babylonia Tricot-slen

Hur bra elller dålig är den? Funderar på att skaffa bärsjal till mitt barn då det är dags och jag har läst runt lite på olika sidor och det verkar ju som att den ska vara bra för en nyfödd och till en nöbörjarbärare. Vad tror ni?

Ni som haft den vad tyckte ni?

• Svar på tråden Babylonia Tricot-slen
  • Virriga familjen

puffar up denna tråd lite....

• Kaskad

JAg var också sjalnybörjare då sonen föddes men har burit honom nästan från början i en tricot-slen och gör det fortfarande, han är nu snart 10 månader. Tyckte det var svårt i början med knytningar och allt tyg och hur mycket kläder han behövde då vi var ute mm. MEn jag vande mig fort och nu går knytningen på ett kick. Både jag och lillen är mycket nöjda med den sjalen! Fin är den oxå- har den klarröda!
    Följer förresten med bra instruktioner!
    Lycka till!

• Prissan

Har även jag en bärsjal! Är så nöjd!! Lite klurig att knyta och ibland kan bebisen som man stoppar i sjalen trilskas lite.

Använder sjalen när jag gör kortare utflykter, typ affären/tvättstugan etc. Vi bor i lägenhet och måste släpa upp/bära ner vagnen varje gång vi varit ute. Så vagn blir det bara när det är långpromenader!

Lycka till!

• Virriga familjen

Det låter ju bra! Tyckte att den verkade vara bra då jag läst om den. Ett stort plus är ju också att den finns i så många färger.

• Mli79

Jag använde min Tricot slen till båda mina barn när dom var små - det funkade jättebra. Var supernöjd med sjalen! Tyvärr så kunde jag inte ha den så länge med andra barnet eftersom han är en tung kille. Men den funkar bra upp till iallafall 8-9kg.

Den enda nackdelen jag upplevde var att den var väldigt varm, men jag har ju alltid bara använt min på sommarhalvåret (barnen blev för tunga sen). Men som höst/vinter/vår-sjal är den nog toppen!

♥ Emma 060705 ♥ Hugo070514 ♥
  • Virriga familjen

Ja att den blir varm kan jag tänka mig. Men för oss så blir det ju höst, vinter och vår bärande. Så kanske man kan byta till en annan sjal sen till sommaren om bebben gillar att bli buren i sjal!

Svar på tråden Babylonia Tricot-slen