• hejentjej

stora spindlar i bostaden!

det låter löjligt men dom är jätte stora och överraskar en på dom mest jobbiga ställena, på badrocken, i badkaret, i köket, i kastrullen... you name it.... dödar dom eller tar ut dom, men dagen efter e det en ny!!! vad kommer dom ifrån? kan dom va giftiga?? vad ska ja göra??? ja e livrädd!!

• Svar på tråden stora spindlar i bostaden!
  • musli

Svårt att gissa men en kvalificerad gissning är Hus-spindel. Det är relativt stora, typ upp till kanske 8 cm från framben till bakben. Inte ett DUGG farliga men äckliga.

Den enda giftiga spindel vi har i Sverige är väl kors-spindeln och den är inte särskilt jätte-giftig inte...

• musli

Och, nej, det går inte att bli av med dem... De bor oftast i stengrunder, källare, där det är lite fuktigt och svalt...

• eileme84

hittade en sådan hemma i går i lillens rum..jäklar va jag skrek till jag hatar spindlar ;)

• jenni82

fy farao jag hittade en sån igår. den kröp tvärs över vardagsrumsgolvet och min lilla dotter satt precis i närheten. som tur är så är begreppet spindlar ännu okänt för henne.

spindeln fick iaf smaka på döden i form av min harry potter bok.
    kanske därför det regna idag...

drabbad av Engla - kärlek! // here by my side a new color to paint the world
  • Guldlokk

Jag har efter 5 år som bondgårdsfru vant mig vid att ha X antal spindlar som husdjur Jag tycker fortfarande dom är äckliga för dom kan verkligen bli feta men jag har ändå vant mig. Jag halvdör inte varje gång jag ser någon nu utan mosar den bara och slänger den.

• musli
    hejentjej skrev 2007-09-09 14:47:32 följande:
    haha, anticimex???
    Se inlägg nr. 3
  • homemade

hade det i ett tidigare hus på hösten, jätte stora och svart bruna. dödade säker hundra den hösten

• CeciliaBa

Vet precis vad ni menar...jag HATAR dom spindlarna! Har en bild på en i mitt galleri under starka bilder. Blir helt stel när jag ser dom...skriker på sambon direkt!

Kill them with kindness...
Svar på tråden stora spindlar i bostaden!