• Mikka82

Mjölkersättning, Semper eller Nan?? Vilket är bäst??

Vi ska handla hem det sista till lillbebisen som kommer om mindre än 4 veckor men står i valet och kvalet om vi ska köra med Semper´s eller Nan´s Mjölkersättning?!!!?

Jag ska inte amma så detta ska användas på heltid!!

Vad har ni för erfarenheter utav dessa 2 och finns båda att köpa som storpack någonstans?? Själv har jag bara sett små förpackningar och det kommer vi ju inte så långt med!

• Svar på tråden Mjölkersättning, Semper eller Nan?? Vilket är bäst??
  • korven72

Tetrapacken har man i princip när man reser eller inte har möjlighet att laga. Ska man inte amma så är det ju mest eknomiskt att köpa ersättning i pulver och blanda med vatten på samma sätt som välling. Vänta med att köpa tills bebisen är född. På BB hjälper dom dig att hitta rätt sort!

• Mikka82

okey! Jo, tetrapacken har jag sett men det är som du säger bra om vi ska åka någonstans. Jag menade att jag bara sett små förpackningar i pulverform.
    hmm, vore ju bättre att få hem lite grann känns det som så att det finns hemma. Vi kanske inte alls orkar handla det första vi gör efter BB och då har vi ingen mat hemma till lillen!

• Madge

Kolla vad de har för ersättning på BB, här har de Babysemp.

• Mikka82

Madge: Bra idé! Kan jag ringa in till BB eller förlossningen och fråga??

• Fommpen

Vi körde med babysemp, det hade de på BB här i Göteborg. Det spelar nog ingen roll vilken sort du väljer. Det går alltid att byta efterhand.

Vilda och Adam 22/12-06
  • Mamma igen 07

Jag hade sempers till min son och det har funkat jättebra!

• Sabrina

Jag har kört semp till alla 3 och kommer fortsätta med det till fjärde snart.. Tycker den e kanon.. förutom att man inte kan köpa storpack förän man går över till semper välling.. men som andra säger.. dom små tätrapacken e kanon om man e ute å åker.. lycka till och ring du o fråga..

• Villebusen

Vad ditt barn trivs med kan vi inte svara på.

Det finns ju två märken nan och semper som barnen reagerar olika på. Jag anser INTE man ska lyssna på personalen MER än ATT man ska ge.

Nan har i många fall varit skonsammare för magen.

De finns tyvärr bara små paket men kolla priserna.. jag har sett skillnad på 12-15 kr PAKETET!!!!

Jag har tyvärr inget förslag på vilken sort DU ska köpa hem. Men som många säger funkar det inte så går det ju att byta.

Svar på tråden Mjölkersättning, Semper eller Nan?? Vilket är bäst??