• Diana P

Kan man lägga tvättmedel direkt i maskinen??

Hej!Vår maskin tar inte tvättmedel från "tvättmedelsluckan",kan man stoppa det direkt i maskinen?Finns d nå speciellttvättmedel som man kan ha diekt i maskinen?Kommer ihåg nån reklam jag sett för länge sen där man stoppade i nån "boll" med tvättmedel i direkt i maskinen??
    Tacksam för snabbt svar!!

• Svar på tråden Kan man lägga tvättmedel direkt i maskinen??
  • Miss Mumin

så har jag det med! jag lägger tvättmedlet direkt i funkar fin fint! Skrattande

• bambigirl

Flytande tvättmedel stoppar man direkt i maskinen i en boll. Vi använder grumme tvättsåpa.

Tror att pulver kan ge fläckar etc på kläderna om det läggs direkt i.

• LyNxQ

Gå in på nåt tvättmedelsmärkes hemsida, där kan du säkert beställa en "tvättboll" typ gratis..
    Det är nog inte så bra att lägga tvättmedlet direkt på plaggen, för det kan de fläckar om det inte är uppblandat med vatten,, men med tvättboll går det säkert fint!

• Annamaja

Tror inte att man bör lägga pulver tvättmedel i maskin med eller utan boll. Där emot funkar det ju utmärkt med flytande tvättmedel. Man får oftast med en boll när man köper flytande tvättmedel. Lycka till.

• norgesessan

det stod at om inte tvättmedlet kommed från facket, så skulle man använda en boll....har nog använt det nån gång, men inte på några år..ser inget fel i at ha pulver i en boll, det blandas ju ut i vatten direkt endå...

• Smajla

Läs bara i bruksanvisningen för maskinen först! Jag körde på det där vi bodde förut men efter att ha flyttat till lägenhet med egen maskin och kikat i bruksanvisningen för maskinen så läste jag att man inte bör göra det.

Svar på tråden Kan man lägga tvättmedel direkt i maskinen??