• Jii

Vad för kakel till svart bänkskiva i köket?

Jag ska ev. få en svart bänkskiva i köket i min hyresrätt, jag kommer att få ganska fria händer vad gäller val av kakel men vet inte vad som kan vara snyggt till. Jag har vita enkla skåpsluckor. Funderar på vit mosaik men det kanske blir för svart/vitt??

Vad tror ni??
    Någon som har svart bänkskiva?? Bild kanske??

Ha det gott!
    //Johanna

• Svar på tråden Vad för kakel till svart bänkskiva i köket?
  • Peztis

Vita kakelplattor med marmorering i svart eller grått.
    Eller marmor, men det lär de väl inte bekosta...

• Peztis

Det kan ju även bli snyggt med ngt väldigt färgglatt om du har svart skiva och vita luckor. Vitt kakel med färgglad bård eller någon färgad/mönstrad här och där.

• Jii

Jag vill ha det stilrent o enkelt... marmor nja....

• Jii

Jag tycker det är snyggt med tapet bakom glasskiva, men det lär de absolut INTE kosta på lägenheten!! Eller målat bakom glas...

• PD77

Det är ju jättesnyggt med mosaik. Svart-grått-vitt. Inte bara svart-vitt. Lite mindre bitar. Känns det fär svart-vitt kan du bara lägga till detaljer i andra färger eller kanske i trä. Knivställ i trä eller kanske en röd kaffekokare i röd metall. Svarta handtag till luckorna.

• Peztis

Då hade jag valt en vit med marmorering i, det är väldigt sobert.

Jag hade teakskiva i min förra lägenhet och vitt kakel med marmorering i beige, jag var helnöjd!

• Lillstrumpa82

Vi har mörkgrått/svart, mosaikstripes.

• Blåklocka

Mosaik i olika grå nyanser, det har vi, fast vi har en grån bänkskiva. Men det borde funka till en svart också. Ett tips är att inte ta för ljust kakel. Vi hade vitt innan och ALLT syntes på det. Fick torka för jämnan, nu torkar jag aldrig

• Mortill2gubbas

Grått är jätte snyggt, kanske i 2 olika nyanser.

• Jii

Åh det var snyggt! Har även sett bild på svart mosaik till svart bänkskiva, det tycker jag oxå är snyggt. Men är rädd att det blir "för svart"

Svar på tråden Vad för kakel till svart bänkskiva i köket?