Herpes i rumpan?
Min gyn sa att jag har lite herpes runt analen, nån mer som haft? Tar man vectavir då eller? Det svider och klias emellanåt.
Min gyn sa att jag har lite herpes runt analen, nån mer som haft? Tar man vectavir då eller? Det svider och klias emellanåt.
testa
Vectavir? Beror ju på om det är typ 1 eller typ 2 du har. Typ 2 kan du inte behandla med Vectavir.
Men om du har varit hos gyn och dom sa att du hade herpes, fick du inte råd om behandling där? Låter ju konstigt.
nä, jag hade annat i underlivet (skrivit om det i en annan tråd), svamp å bakterier så jag fick massa medidin mot det och hon sa bara i förbifarten att jag hade lite herpes runt analen. Det har svidit och kliats fram å tillbaka i 8 år kanske men detta e svaret jag ofta fått. Har haft samma sambo i 6 år så jag fattar inte detta med herpes, trodde det var en könsjukdom...?
Men då tar nog den medicinen du fått även den herpes som du fått runt analen.
Herpes är en könssjukdom ja.
Såhär är det.
Typ 1 är munherpes. Detta kan smitta till underlivet vid oralsex.
Typ 2 är könsherpes, som smittar genom sex.
Många som smittats vet inte om det eftersom skoven kan vara väldigt lindriga. Du eller din sambo kan alltså ha haft det i många många år utan att ha en aning om det.
Här har du lite info om Herpes
http://www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp?CategoryID=18696
ok, men är det vanligt att det blir runt analen? Och hur behandlar jag det? Kan det ha varit det i alla år fast jag inte haft det varken på munnen eller i underlivet?
Hej, tack för länken, då kanske jag ska köpa xylocain ist för att köra på med vectavir? Har annars i alla år kört med xyloproct då jag mest trott det var hemorojd jag har, men det sa gyn att det inte är, hon sa att den lilla knölen bara var "Portvakten" som de flesta har.
Usch, jag blir aldrig klok på någonting känner jag.
Hade för många år sen mycket problem med svamp å kondylom men har senaste åren varit helt frisk å symtomfri. Men nu kom allt på en gång (ej kondylom då) , kanske för att man är lite stressad?
eftersom du haft besvär så länge o mest hela tiden så borde du få medicin utskrivet på recept...jag äter d hela tiden o glömmer jag ta tabletterna så kommer herpesen som ett brev på posten...en gång fick jag ett skov med herpes o då satte d sig i analen o d var fruktansvärt jobbigt....så ta kontakt med läkaren så du får medicin...