Slutat amma och knölar i brösten?
Jag helammade min dotter, började med smakisar vid 4 månader. När hon va 5½ månad trappade jag ner amningen ytterligare, ammade ca 3-4 ggr per dygn. När hon va 6 månader ammade jag 1-2 ggr per dygn. Och nu när hon är 7 månader har vi slutat. Sista gången jag ammade va för 2 veckor sen. Det kändes som att det va ganska tomt i brösten, men efter ca en veckas tid så började det spänna lite mer. Och nu sen ett par dagar tillbaka har det börjat göra riktigt ont! Jag har små knölar i brösten, coh ibland kan dem läcka lite, typ på natten. Det är när jag inte har nåt på (bh). Så jag vet inte hur jag ska göra nu, försöka massera på knölarna och försöka få ut lite mjölk, eller bara låta det vara? Försvinner såna knölar av sig själv eller nåt man måste typ "lösa upp"? Det spänner inte i hela brösten som det gjort innan när det varit fullt. Utan nån liten stenhård knöl lite överallt istället... Jag trodde att mjölken skulle sina ganska snabbt då jag trappat ner på det under lagom tid. Fast det tog lite tid för brsöten att vänja sig prudcera mindre mjölk när jag började trappa ner oxå. Vad hade ni gjort? Masera o få ut lite, eller låta va???