• Smultronstaellet

Vilken ställning föddes ditt barn i?

Har du fött flera barn fyll i den ställning som var "favorit" oavsett om du eller BM valde den.
    Man kan tyvärr bara rösta 1 gång.

Se även kommentarer i tråden:www.familjeliv.se/Forum-3-28/m490418-10.html

2 söner födda 04 & 07, 3e våren 2008.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-09 00:13:42:
    Glömde förlossningpallen - ni får fylla i på huk i stället - så nära vi kan komma

Otorligt så många förlossningar i ryggläge - trodde det skulle var ca 50% rygg och resten fördelat på andra ställningar och ställen!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken ställning föddes ditt barn i?
  • Rulltrappa

rygg. det var det enda som var bekvämt, varje gång jag stod, gick, låg på sidan eller satt började jag stånka som en gammal pensionär på maratonlopp.

• Smultronstaellet

Barn 1: Knäståend i sängen. Ute på ca 10 min (3 krystvärkar). Några få stygn.

Barn 2: Sidan. Kom inte längre hade krystvärkar innan jag var helt öppen. Övre benet vilandes i gynklykan. Inga stygn.

Barn 3: Tror jag vill ligga på sidan om det går fort.

2 söner födda 04 & 07, 3e våren 2008.
  • Nyfiken gul

Barn 1 i gynställning med benstöd..

Barn 2 på rygg men utan något som helst stöd - jag tog stöd med fötterna i sängen.

• slovenly

gynläge tyvärr! hade inget val eftersom det slutade med sugklocka!

vill absolut prova knästående om ja får chansen nån gång...

♥Rasmus 070209♥
  • Rulltrappa

Nyfiken gul skrev 2007-09-08 22:42:45 följande:

Barn 1 i gynställning med benstöd..Barn 2 på rygg men utan något som helst stöd - jag tog stöd med fötterna i sängen.
    haha, var det fötterna man skulle stödja med? jag tog stöd i handtaget som hängde över sängen. ;)
  • astri

1:an På rygg

2:an stod jag på knä *Underbart tyckte jag*

3:an hade jag gynställning, nåt jag sagt att jag aldrig skulle ha, men man ska aldrig säga aldrig för den var helt rätt just då

• CeeJay

Annat: Min andra dottern födde jag på förlossningspall vilket var superläckert Första föddes till slut i gynställning (efter några timmars knästående)

• Sebbes    mamma

förlossningspallen!! eller va den heter...

• emmsan123

Jag var i alla möjliga ställningar innan det blev dags att föda fram honom, men då blev till slut på sidan med benklyka (eller vad det heter) som stöd för ena benet. Det var nog bra, för jag ville gärna ta i för kung och fosterland, medan de sa till mig att hålla emot/ta det lugnt. Så det gjorde säkerligen att jag inte sprack mer än jag gjorde. De höll emot också men jag sprack en del ändå. Jag skulle gärna föda knästående. Jag gillade att stå på knä i sängen och hänga över "ryggstödet" så det skulle nog funka bra att föda knästående, om jag orkar. Jag hamnade liggandes i sängen för att jag för trött... Men det sägs ju att det ska gå fortare med andra barnet!

Min finaste, Oskar 060329
  • Bonanza

Jag satt rakt upp och ner i sängen med benen rakt framför mig i sängen. Alltså som man sitter i en soffa, men med benen raka i sängen. Jag fattade inte att det var dags att krysta så jag satt liksom där och lallade lite, sen kom huvudet ut helt plötsligt. Jag hade planerat knästående dock, men det hanns inte med.

Underbara älskade...
Svar på tråden Vilken ställning föddes ditt barn i?