• Lillpigan Marit

Tips på aktiviteter vid barngympa?

Jag kommer eventuellt att vara med och starta upp barngympa för barn 3-6 år. Detta är helt nytt för mig och jag undrar om det finns någon med erfarenhet i ämnet som skulle kunna tipsa om bra, enkla och roliga aktiviteter man kan ha med.

Alla tips är välkomna!

• Svar på tråden Tips på aktiviteter vid barngympa?
  • Hercules

det är ganska bra att börja med lite musik tex klara färdiga gå som finns att köpa på www.gymnastik.se där finns det även mer musik och superbra böcker till ett ganska bra pris. där finns mycket tips. Är du med i någon förening så måste de ju kunna hjälpa dig att plocka fram material. det finns även lite tips på lekar där. Om du inte är med i någon förening så kan du kolla där vilken som ligger närmast så kan de hjälpa dig.en lek som är rolig är trollkarlens hatt ledaren säger hokus pokus jag förvandlar er till ... katter. Barnen blir då katter till du säger hokus pokus tillbaka till hatten då alla kommer till baka och sätter sig i ringen. jag har mycket jag kan dela med mig...

• Popkorn

Det är jätteskoj att vara "fröken". Springa till musik och vid stopp frysa till is ex. Härma olika cirkus djur, artister. Som Hercules skrev finns bra matrial på gymnastik.se. Lycka till

• stjärnmamman

dansstopp --  man dansar till musik.. när musiken stannar  får man inte röra sig. då åker man ut

• Lillpigan Marit

Tack så mycket för alla tips!

Det är genom Korpen barngymnastiken kommer att hållas, och de hade redan Miniröris. En av de andra ledarna hade också mycket material från "Kråkan och Mamma Mu", så nu känner vi oss laddade med allt vi behöver.

/Lillpigan Marit

Svar på tråden Tips på aktiviteter vid barngympa?