• Annaa53

Depend ögonfransfärg, varför väteperoxid?

Jag hade tänkt prova att färga ögonfransarna själv och köpte därför idag ett paket med Depend ögonfrans- och brynfärg. Så när jag läste instruktionerna på hur man ska göra blev jag helt förvånad över att den ena lilla flaskan innehöll väteperoxid/hydrogenperoxid! Varför det? Väteperoxid är ju blekande och det är ju det sista jag vill göra med mina fransar! Jag förstår ju att det kommer att bli färg efter färgningen men jag är orolig för när färgen går bort efter några veckor. Kommer inte fransarna att vara mycket ljusare än de var från början då? Det sägs ju att det tar jättelång tid för nya ögonfransar att växa ut så jag vet inte om det är värt det...Någon som vet?

• Svar på tråden Depend ögonfransfärg, varför väteperoxid?
  • Mesangium

Jag vet bara att jag använt depend själv och aldrig tänkt på att färgen skulle vara blekare efteråt.. Det är snarare så att den sitter i tills den växer bort.

• Jasmine1984

Väteperoxid använder man alltid när man färgar. Det beror på vilken procent den ligger på hur mycket den ljusar upp, eller mörkar ner. Man kan bleka med blekningspulver och väte och man kan färga med "färgmassa" och väte.

Våra dagar i bilder: robinw.bilddagboken.se/
  • Annaa53

Oj, det gick snabbt:)! Okej, men det låter ju bra! Då kanske jag vågar prova ändå! Tack!

• Annaa53

Okej tack Jasmine oxå! Det är jag som alltid tänker på platinablont när jag hör ordet väteperoxid...

• Jasmine1984

Ja, det är lätt att göra det. Men det beror som sagt på vad du blandar den med och styrka.

Våra dagar i bilder: robinw.bilddagboken.se/
Svar på tråden Depend ögonfransfärg, varför väteperoxid?