• Casper2004

Har så ont i örat...

har så himla ont i mitt högra öra det värker och sticks..har haft så här i 2 veckor nu och det blir inte bättre!känns nästan som att det sitter vatten i örat!

• Svar på tråden Har så ont i örat...
  • mirakelmamma

Så får jag med ibland, enligt min svägerska kan det vara vätska bakom trummhinnan. Om det varit så länge som 2 veckor skulle jag nog ringt til vårdcentralen på måndag för att kolla.

• Casper2004

funderade först om det är en vaxpropp men nu lutar det ju mer åt öroninflammation...fast jag har inte varit nå förkyld eller nåt!
    Kanske borde ringa hälsocentralen imorrn då!

• maskrosen77

stoppa en bomullstuss med sprit i örat. Hjälper lite mot smärtan. Sa min gamla öronläkare till mig. Gör jag alltid när jag har ont i örona.

23 oktober åker jag.
  • Casper2004

om det är öroninflammation gör dom nåt åt det då?

• blackangel
    Casper2004 skrev 2007-09-09 12:09:54 följande:
    om det är öroninflammation gör dom nåt åt det då?
    Du kan få antibiotika om det är öroninflammation, men det finns även något som heter örongångsinflammation och då får du örondroppar som innehåller kortison. Man kan även få en tamponad i örat som man ska hålla blöt med alsolsprit om man är mycket svullen i örongången. De kan även behöva rengöra örat med en sug.
    Ta kontakt med öronmottagningen där du bor så de kan hjälpa dig.
  • Casper2004

öronmottagningen?är det inte bättre att gå till hälsocentralen först?kan ju bara vara en vaxpropp oxå!

• blackangel
    Casper2004 skrev 2007-09-09 12:24:44 följande:
    öronmottagningen?är det inte bättre att gå till hälsocentralen först?kan ju bara vara en vaxpropp oxå!
    Ja, det är klart att du kan gå till vårdcentral oxå.
  • Vilmas Mamma

Nödlösning: Pressa en vitlök i en bomullstuss o stoppa in i örat. Ska hjälpa mot värken, med gå på vårdcentralen i morron!

*~Vilma & Edvin~*
  • Casper2004

tack för alla råd!det småknastrar i örat nu och värker satan!blir att ringa direkt imorrn bitti!

• Vilmas Mamma

Annars kan du ringa sjukvårdsrådgivningen o få en tid hos läkare i dag, örvärk är såå vidrigt!

*~Vilma & Edvin~*
  • Casper2004

nä jag väntar till imorrn...har ju gått så här i 2 veckor så då kan jag vänta en dag till!osså ska vi bort på middag ni ikväll!ingen lust å sitta och vänta på en läkare då precis!

Svar på tråden Har så ont i örat...