Marmelad på ost!
Vet jätte många som gillar detta men jag själv rynkar på näsan har aldrig provat iheller.
Vad är det som gör att det är så gott? Är det smakerna och konsistenserna tillsammans?
Funkar alla marmelad och ost tillsammans?
Vet jätte många som gillar detta men jag själv rynkar på näsan har aldrig provat iheller.
Vad är det som gör att det är så gott? Är det smakerna och konsistenserna tillsammans?
Funkar alla marmelad och ost tillsammans?
min pojkvän gillar det, och jag får för mig att jag åt det ibland när jag var liten. men nu tycker jag inte alls om det. utan nu vill jag endast ha marmelad och äter sällan ost.
det kanske är blandningen som är god, att det är sött blandat just med smaken av ost?
lite typ som chevré och honung? (det tycker jag däremot är smaskens!)
Har just ätit en smörgås med ost och björnbärsmarmelad. Gott ibland, tycker jag. Gillar den lite kärva ostsmaken i kombination med den söta marmeladen - plus att det blir lite mer tuggmotstånd.
Inte ätit de på länge men i min graviditet blev jag helt plötsligt sugen på rostat bröd med smör apelsinmarmelad och ost. Jag brukar köra ordinarie ostar som sten stures eller herrgårdost... MUMS FILLIBABBA!
Har ätit en rostad med ost och ananasmarmelad på. MUMS!
Min senaste favvo är desserost, typ Brie med fikonmarmelad på. Äter snart ihjäl mig på det! Och smördegsinbakad Brie med hjortronsylt och vaniljglass... mmmmm..*dreglar*
"Typ som chevré och honung?"
Ja det är mycket möjligt. Jag gillar ju friterad camenbert med hjortronsylt men att ha det på macka också nja inget för mig tror jag!?
Men var inte så feg... Testa vetja!!! I dare you att rosta en macka, lägga en ostskiva på och sedan ett tunt lager apelsinmarmelad... Kom igen nu!
Det är mums med marmelad OCH ost på mackan.
Philadelphiaost och björnbärsmarmelad är annars att rekommendera.
Det går ju inte att äta marmelad på smörgås UTAN ost under! Ni måste bara testa (på rostmacka). Passa på att prova ost och kaviar på knäckebröd också, mums!
Är det bara jag som har marmeladen under osten?? är så himla gott på rostmacka, nybakta sconse eller bara vanliga färska frallor. Smör, marmelad o så ost