• Peppa

sprängande huvudvärk som inte går över

Vi har nyss fått ommålat i vardagsrummet och jag håller på att bli tokig.
    Färgen skulle enligt målaren vara ofarlig men vi har ändå haft vidöppet för att vädra ut i tre dagar nu.
    Problemet är att doften inte försvinner och jag får gå med en mäktig huvudvärk som inte alvedon kan lindra.

Inte nog med att man har mått illa och varit trött sedan Januari, nu när man äntligen började piggna till så får man en sådan huvudvärk att man mår illa bara av den... *suck*

Är det någon som har några råd??? Hur man blir av med doften eller huvudvärken? Min sambo märker inte alls av färgen.... tur för honom då ;-/

Hoppas bara nu att färgen är ofarlig, om inte annat så kommer vi nog snart frys ihjäl då balkongdörren står på vid gavel.

• Svar på tråden sprängande huvudvärk som inte går över
  • Morfen

Det är inte säkert att huvudvärken kommer av målarfärgen... även om det låter troligt. Även om färgen inte är farlig så kan det ju lukta väldigt starkt, mycket och länge. Vi målade om precis i början av min graviditet och bläääääääää vad jag hatade lukten.

Annars kan man också få huvudvärk i graviditeten. Graviditetsmigrän finns det också.. Jag har mycket ont i huvudet... och äter Treo när så behövs. (man ska inte äta Treo sista trimestern.. bra att tänka på om du skulle ta till det).

• Nina 78

Hej Peppa,

Jag har så kallad hormonell huvudvärk och har haft det nu i ca 3 veckor utan avbrott, är hemma heltid sjukskriven för det nu.

Om din huvudvärk inte går över så kan du kontakta din BM, så kankse hon kan föreslå en bra lösning, jag skall testa akupunktur och avslappningsgymnastik.

Lycka till

Nina

Svar på tråden sprängande huvudvärk som inte går över